خانهاخبار
مشخصات فنی شیائومی ۱۴ اولترا فاش شد

مشخصات فنی شیائومی ۱۴ اولترا فاش شد

شیائومی ۱۴ اولترا با چهار دوربین ۵۰ مگاپیکسلی و تراشه اسنپدراگون ۸ نسل سه یکی از قدرتمندترین پرچمدارهای سال ۲۰۲۴ خواهد بود.

۲۰ بهمن ۱۴۰۲

سری اولترا برند شیائومی شامل محصولاتی می‌شود که ضمن بهره‌مندی از سخت‌افزاری قدرتمند، تجربه عکاسی و تصویربرداری باکیفیتی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. در این رابطه، می‌دانیم که شیائومی در حال آماده‌سازی برای معرفی و عرضه نسل جدید سری اولترا خود موسوم به شیائومی ۱۴ اولترا است. 

در طی چند وقت گذشته، شایعات مختلفی پیرامون پرچمدار پرمیوم شیائومی فاش شده ولی حالا به تازگی گزارشی جدید در دسترس قرار گرفته که حاوی مشخصات فنی این گوشی موردانتظار است.

Xiaomi 13 ultra.jpg

 

افشاگری شناخته‌شده به نام Yogesh Brar پستی را در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) را به اشتراک گذاشته که در آن مشخصات فنی کلیدی شیائومی ۱۴ اولترا ذکر شده است. با نگاهی به مشخصات فنی این گوشی، به نظر می‌رسد که شیائومی ۱۴ اولترا یک پرچمدار پرمیوم تمام‌عیار خواهد بود.

طبق این گزارش، شیائومی ۱۴ اولترا به نمایشگر ۶٫۷۳ اینچی اولد با رزولوشن تصویر QHD پلاس مجهز خواهد بود که از فناوری LTPO (نرخ نوسازی تطبیق‌پذیر) پشتیبانی می‌کند. به علاوه، قلب تپنده گوشی تراشه اسنپدراگون ۸ نسل سه خواهد بود که انرژی موردنیاز توسط باتری ۵۳۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تامین می‌شود. 

این افشاگر در گزارش خود ادعا کرده که شیائومی ۱۴ اولترا از شارژ ۹۰ واتی باسیم برخوردار خواهد شد و اشاره‌ای به شارژ بی‌سیم آن نکرده است. با این وجود، به احتمال بسیار زیاد پرچمدار شیائومی از این قابلیت بهره خواهد برد. 

Yogesh Brar.jpg

 

شیائومی ۱۴ اولترا به مانند نسل‌های قبلی خود با تمرکز ویژه بر تجربه عکاسی باکیفیت عرضه خواهد شد. پرچمدار شیائومی از سیستم دوربین چهارگانه بهره خواهد برد که توسط لایکا بهینه‌سازی شده است. در پنل پشتی دستگاه دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، لنز فوق عریض ۵۰ مگاپیکسلی و دو دوربین تله‌فوتو ۵۰ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال ۳٫۲ برابری و ۵ برابری قرار خواهند گرفت. 

گزارش‌های قبلی ادعا کرده‌اند که دوربین اصلی شیائومی ۱۴ اولترا از گشودگی دیافراگم متغیر بین f/1.6 تا f/4.0 پشتیبانی می‌کند. وظیفه ثبت تصاویر سلفی و برقراری تماس ویدئویی نیز برعهده دوربین ۳۲ مگاپیکسلی خواهد بود.

در نهایت، از دیگر مشخصات فنی شیائومی ۱۴ اولترا می‌توان به سیستم عامل HyperOS‌ برپایه اندروید ۱۴، گواهی ضد آب و گردو‌غبار IP68 و تراشه‌های اختصاصی نامشخص اشاره کرد. 



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید