خانهاخبار
اولین تصویر پیکسل فولد ۲ فاش شد؛ خداحافظی با نوار دوربین!؟

اولین تصویر پیکسل فولد ۲ فاش شد؛ خداحافظی با نوار دوربین!؟

به تازگی تصویری از نسل جدید گوشی تاشو گوگل فاش شده که جزئیات طراحی آن را نمایش می‌دهد. 

۱۹ بهمن ۱۴۰۲

عرضه پیکسل فولد در سال گذشته میلادی باعث شد که رقابت‌ها در بازار گوشی‌های تاشو داغ‌تر شود. به علاوه، گوگل با معرفی اولین گوشی تاشو خود نشان داد که به آینده گوشی‌های تاشو امیدوار است و همچنین قصد دارد که سیستم عامل اندروید را با محصولات تاشو سازگارتر کند. 

تصمیم گوگل برای استفاده از فرم فکتور عریض برای پیکسل فولد تحسین بسیاری از کاربران را برانگیخت چرا که این طراحی باعث بهبود قابلیت‌های مالتی تسکینگ (چند وظیفگی) می‌شود و کار با نمایشگر کاور را نیز آسان‌تر می‌سازد.

pixel fold 4.jpg

شایعات ادعا کرده‌اند که گوگل در حال توسعه نسل جدید گوشی تاشو خود موسوم به پیکسل فولد ۲ است که احتمالا در ماه اکتبر سال جاری میلادی معرفی خواههد شد. روز گذشته، بخشی از جزئیات فنی مربوط به پیکسل فولد ۲ فاش شد و حالا به تازگی نیز تصویری از این گوشی در دسترس قرار گرفته که برخی از مهم‌ترین تغییرات طراحی آن را نشان می‌دهد.

یک منبع ناشناس تصویری از پیکسل فولد ۲ را برای وبسایت Android Authority ارسال کرده که طراحی پنل پشتی و ماژول دوربین دستگاه را نمایش می‌دهد. 

pixel fold.jpg

تصویر پیکسل فولد ۲

همانطور که در این تصویر مشخص است، نمایشگر کاور پیکسل فولد ۲ باریک‌تر از نسل قبلی خواهد بود و دیگر خبری از نمایشگر عریض نخواهد بود. در حالی که ابعاد نمایشگر کاور پیکسل فولد ۲ مشخص نشده است، مقایسه نمایشگر کاور این گوشی با پیکسل فولد به خوبی تفاوت‌های آن‌ها را نشان می‌دهد. به دو تصویر پایین توجه فرمایید:

جدا از تغییر ابعاد نمایشگر کاور، ظاهرا نسبت تصویر نمایشگر داخلی پیکسل فولد ۲ نیز ابعاد نزدیک به یک مربع خواهد داشت. با توجه به این موضوع، ظاهرا گوشی تاشو گوگل از فرم فکتور مشابه وان پلاس اوپن برخوردار خواهد شد.

pixel fold 2.jpg
pixel fold 1.jpg

ابعاد جمع‌وجور پیکسل فولد ۲ احتمالا باعث تعجب کاربران خواهد شد ولی یک دلیل وجود دارد که اکثر گوشی‌های تاشو بازار به اندازه پیکسل فولد عریض نیستند: تعداد زیادی از برنامه‌های اندرویدی در حال حاضر برای تبلت‌ها بهینه‌سازی نشده‌اند.

به دلیل طراحی عریض پیکسل فولد، گوگل مجبور شد که چندین رویکرد نرم‌افزاری را برای بهینه‌سازی برنامه‌ها روی پیکسل فولد ارائه دهد. غول فناوری آمریکایی حتی یک قابلیت کاملا جدید را توسعه داده که برنامه‌ها را مجبور می‌کند که به صورت تمام صفحه اجرا شوند. در صورت که گوگل ابعاد پیکسل فولد ۲ را تغییر دهد، احتمالا دیگر نیازی به بهینه‌سازی‌ها نرم‌افزاری اضافه نخواهد بود.

فرم فکتور جدید تنها تغییر طراحی مهم که در تصویر فاش‌شده مشاهده می‌کنیم نیست. این تصویر همچنین نشان می‌دهد که ماژول دوربین دستگاه نیز با طراحی تازه‌ای همراه خواهد شد. در این رابطه، جزیره دورین پیکسل فولد ۲ میزبان چهار سنسور خواهد بود که احتمالا شامل دوربین اصلی، لنز فوق عریض، دوربین پریسکوپی تله‌فوتو و یک سنسور ناشناس می‌شود.

pixel fold 3.jpg

پیکسل فولد ۲ دیگر امضای طراحی سری پیکسل یعنی نوار دوربین را به همراه نخواهد داشت و زبان طراحی جدید محصولات گوگل را نشان می‌دهد. گوشی تاشو گوگل همچنین به مانند سری پیکسل ۹ از گوشه‌های گرد و فریم آلومینیومی بهره خواهد برد.

منبع این تصویر ادعا کرده که نمایشگر داخلی پیکسل فولد ۲ میزبان ناچ حفره دوربین سلفی خواهد بود که در سمت راست گوشه صفحه نمایش جای خواهد گرفت. برای مقایسه، دوربین سلفی پیکسل فولد در حاشیه بالایی آن جای گرفته است. گزارش شده که پیکسل فولد ۲ به طور قابل توجهی نازک‌ است ولی تاخوردگی نمایشگر داخلی آن همچنان مشخص خواهد بود.

در حالی حاضر، پیکسل فولد ۲ در مراحل اول روند ساخت و توسعه قرار دارد و احتمال دارد که طراحی آن تا قبل از آغاز فرآیند تولید انبوه تغییر پیدا کند. در این رابطه، انتظار داریم که در آینده جزئیات بیشتری از گوشی تاشو گوگل منتشر شود.



جدیدترین‌ اخبار

مزایا و معایب سرفیس مایکروسافت

خرید سرفیس تصمیمی چالش برانگیز برای تمامی افراد می باشد و به دلیل قیمت بالای این محصولات، باید بهترین تصمیم را در هنگام خرید اتخاذ نمایید.

بیشتر بخوانید
افتتاح ۱۰۱۵ اُمین سایت 5G ایرانسل توسط وزیر ارتباطات

هزار و پانزدهمین سایت 5G ایرانسل در کشور (دوهزار و چهارمین سایت 5G ایران)،در کرمانشاه توسط وزیر ارتباطات به بهره‌برداری رسید.

بیشتر بخوانید
nothing-phone-2a-gsm-ir
مشخصات فنی ناتینگ فون 2a پلاس فاش شد

دوربین سلفی ۵۰ مگاپیکسلی، تراشه قوی‌تر و شارژ سریع‌تر از بهبودهای مهم نسخه پلاس ناتینگ فون 2a به شمار می‌روند. 

بیشتر بخوانید