خانهاخبار
اولین نسخه آزمایشی ویژن‌او‌اس ۱.۱ عرضه شد

اولین نسخه آزمایشی ویژن‌او‌اس ۱.۱ عرضه شد

اپل شب گذشته، اولین نسخه بتا از visionOS 1.1 را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار داد.

۱۸ بهمن ۱۴۰۲

اپل تا پیش از این یکی از شرکت‌هایی به شمار می‌رفت که در حوزه محصولات مورد نیاز کاربران فعالیت می‌کرد، اما در آخرین تماس تلفنی که تیم کوک مدیر عامل این شرکت برقرار کرد، مشخص شد که آن‌ها روی اهداف تجاری نیز تمرکز کرده‌اند. او در سخنان خود چنین گفت:

وقتی به محصولات خارج شده از خط تولید خودمان نگاه می‌کنم، گجت‌هایی را می‌بینم که خلاقیت زیادی را با خود به همراه دارند. به نظر من ویژن پرو نیز یکی از محصولاتی است که در این دسته قرار می‌گیرد.

جملات بر زبان آورده شده از سوی تیم کوک، دلیل خوبی برای ارائه اولین نسخه آزمایشی از پلتفرم جدید ویژن او اس به حساب می‌آید. بد نیست بدانید که در این نسخه شاهد پشتیبانی از MDM، یعنی سیستم مدیریت دیوایس‌های موبایلی هستیم.

اما MDM چیست و این موضوع تا چه اندازه می‌تواند روی تجربه کاربری Vision Pro اپل تأثیر بگذارد؟

به کمک سیستم MDM شما می‌توانید با ارسال پروفایل و دستورات مختلف به دستگاه‌هایی که از طریق ارتباط سیمی، وای فای یا سلولار به یکدیگر متصل هستند، دیوایس‌های خود را به صورت کاملا ایمن پیکربندی کنید. تمام پلتفرم‌های ارائه شده از سوی اپل، یعنی آی او اس، آیپد او اس، مک او اس، تی وی او اس، واچ او اس و حالا ویژن او اس، از فریمورک درونی پشتیبانی می‌کنند که حاوی سیستم MDM است. به این ترتیب شما می‌توانید دیوایس‌های خود را ارسال پروفایل یا دستورات مختلف، به صورت کاملا ایمن پیکربندی کنید.

wwdc-2023-vision-pro-tech-visionos-1-e1686004512555.jpg

MDM چیست؟

اپل همچنین یادآور شده است که سیستم MDM شامل آپدیت نرم‌افزاری و تنظیمات دستگاه، نظارت بر سیستم‌های سازمانی و حذف یا لاک کردن دیوایس‌ها نیز می‌شود. کاربران می‌توانند در سیستم MDM دستگاه‌های خود را ثبت کنند و محصولات مختلف موجود در سازمان ضمن تهیه سرویس‌های Apple School Manager یا Apple Business Manager، به صورت خودکار در این سیستم ثبت می‌شوند. در نهایت اگر از سرویس Apple Business Essentials استفاده می‌کنید، ‌بد نیست بدانید که این سرویس در اختیار شما نیز قرار گرفته است.

اپل در حال حاضر با توسعه‌دهندگان MDM در حال همکاری است تا خدمات خود را بیش از پیش گسترش دهد. آن‌ها بر این باور هستند که صاحبان مشاغل می‌خواهند هویت، روند توسعه، سیستم مدیریت، امنیت و حریم خصوصی کسب و کار خود را در سلطه خویش درآورند. لذا مهندسان اپل سخت در تلاش هستند تا از امنیت و کارکرد ویژن پرو و سازگاری کامل آن با آیفون، آیپد، مک و اپل واچ خیال‌شان راحت شود.

برچسب‌ها:



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید