خانهاخبار
پیکسل فولد ۲ تراشه جدید گوگل را به همراه خواهد داشت

پیکسل فولد ۲ تراشه جدید گوگل را به همراه خواهد داشت

گزارشی جدید ادعا کرده که نسل جدید گوشی تاشو گوگل به تراشه تنسور G4 مجهز خواهد شد و در ماه اکتبر روانه بازار می‌شود.

۱۸ بهمن ۱۴۰۲

سال ۲۰۲۳ میلادی سال بزرگی برای گوشی‌های تاشو بود چرا که برندهای برجسته بازار نسل جدید محصولات تاشو خود را در اختیار کاربران قرار دادند. از سوی دیگر، شرکت‌هایی مانند گوگل و وان پلاس نیز اولین گوشی‌های تاشو خود در سال گذشته میلادی روانه بازار کردند.

نخستین گوشی تاشو گوگل که پیکسل فولد نام دارد در ماه می سال گذشته میلادی و با تراشه اختصاصی تنسور G2 معرفی شد. در این راستا، انتظار می‌رود که غول فناوری آمریکایی در طی سال جاری میلادی از نسل جدید این گوشی موسوم به پیکسل فولد ۲ رونمایی کند. 

pixel fold.jpg

تا به امروز، گزارش‌های اندکی پیرامون گوشی پیکسل فولد ۲ فاش شده ولی امروز وبسایت Android Authority بخشی از مشخصات فنی کلیدی گوشی تاشو گوگل را به اشتراک گذاشته که خبر از تراشه‌ای جدید و حافظه رم ۱۶ گیگابایتی می‌دهد. 

یک منبع ناشناس به وبسایت Android Authority اعلام کرده که گوگل در طی چندین ماه گذشته در حال آزمایش پیکسل فولد ۲ بوده است. نمونه‌های ابتدایی این گوشی ظاهرا به تراشه تنسور G3 مجهز بوده‌اند ولی نمونه‌های جدیدتر با تراشه تنسور G4‌ آزمایش شده‌اند.

این موضوع نشان می‌دهد که گوگل قصد دارد گوشی تاشو جدید خود را با تراشه تنسور G4 روانه بازار کند. برای مقایسه، برخی از نمونه‌های اولیه تبلت پیکسل نیز از نسل تراشه تنسور برخوردار شده بودند ولی بعدا این تبلت با تراشه تنسور G2 روانه بازار شد.

استفاده از تراشه جدید ظاهرا باعث تغییر در زمان رونمایی از پیکسل فولد ۲ نیز خواهد شد. سال گذشته، پیکسل فولد در ماه می و در رویداد توسعه‌دهندگان I/O گوگل رونمایی شد. در نتیجه، انتظار می‌رفت که پیکسل فولد ۲ نیز در زمان مشابهی معرفی شود. با این وجود، اگر گوگل تصمیم بگیرد که پیکسل فولد ۲ را با تراشه تنسور G4 عرضه کند، احتمالا زمان رونمایی از این گوشی تغییر پیدا خواهد کرد.

pixel fold 1.jpg

همانطور که می‌دانیم، گوگل به طور معمول رویداد سخت‌افزاری خود که در ماه اکتبر برگزار می‌شود را به معرفی کامل نسل جدید تراشه تنسور اختصاص می‌دهد. در نتیجه، اگر این برند تصمیم بگیرد پیکسل فولد ۲ را در ماه می و در طی رویداد I/O معرفی کند، این گوشی احتمالا از تنسور G4 بی‌بهره خواهد بود. از سوی دیگر، اگر پیکسل فولد ۲ در رویداد I/O رونمایی نشود، می‌توان انتظار داشت تاشو جدید گوگل تنسور G3 را کنار خواهد گذاشت و با تنسور G4 روانه بازار می‌شود. در این رابطه، پیکسل فولد ۲ احتمالا در ماه اکتبر سال جاری میلادی از راه خواهد رسید. 

گزارش‌ها ادعا کرده‌اند تنسور G4 از هسته‌های کورتکس X4، کورتکس A720 و کورتکس A520 بهره خواهد برد. به علاوه، این تراشه ظاهرا توسط سامسونگ ساخته خواهد شد ولی شایعه شده که تنسور G5 توسط شرکت TSMC توسعه داده خواهد شد.

در ادامه گزارش، این منبع ناشناس ادعا کرده که نمونه‌های اولیه فعلی پیکسل فولد ۲ از حافظه رم ۱۶ گیگابایتی LPDDR5 و حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایتی UFS 4.0 برخوردار هستند. برای مقایسه، پیکسل فولد سال گذشته در مدل پایه رم ۱۲ گیگابایتی LPDDR5 و حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایتی UFS 3.1 روانه بازار شد. 

در صورت استفاده از رم ۱۶ گیگابایتی، پیکسل فولد ۲ به اولین گوشی گوگل بدل خواهد شد که با حافظه رم بیشتر از ۱۲ گیگابایت عرضه می‌شود. این افزایش چشمگیر حافظه رم به طور غیر مستقیم تایید می‌کند که گوگل قصد دارد قابلیت‌های هوش مصنوعی بیشتری را برای این گوشی عرضه کند. 



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید