خانهاخبار
طراحی دوربین آیفون ۱۶ احتمالا مشابه آیفون X خواهد بود

طراحی دوربین آیفون ۱۶ احتمالا مشابه آیفون X خواهد بود

تصاویری از نمونه اولیه مدل‌های استاندارد و پلاس آیفون ۱۶ فاش شده که نشان می‌دهند که این دو گوشی احتمالا از طراحی دوربین مشابه آیفون X برخوردار خواهند شد.

۱۸ بهمن ۱۴۰۲

گزارش‌های قبلی ادعا کرده‌اند که مدل‌های استاندارد و پلاس سری آیفون ۱۶ از طراحی جدیدی برای ماژول دوربین بهره خواهند برد که در آن دو دوربین دستگاه به جای چینش مورب به صورت عمودی در زیر هم قرار می‌گیرند. 

شایعه شده که اپل این تغییر را برای آن که آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پلاس قادر باشند ویدئوهای Spatial ضبط کنند اعمال خواهد کرد. این ویدئوها به صورت سه‌بعدی در هدست هوشمند ویژن پرو نمایش داده می‌شوند. در حال حاضر، تنها گوشی‌های آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس از فیلمبرداری ویدئوهای Spatial پشتیبانی می‌کنند. 

iphone.jpg

وبسایت MacRumors به تازگی ادعا کرده یک نمونه اولیه از آیفون ۱۶ در حال آزمایش است که دوربین دوگانه آن را نشان می‌دهد که در ماژول دوربین کپسولی‌شکل جای گرفته است. سیستم دوربین آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پلاس شامل سنسور عریض و لنز فوق عریض خواهد بود. آخرین مدل‌های آیفون که از طراحی عمودی دوربین‌ها بهره می‌بردند دو گوشی آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ مینی بوده‌اند. 

iphone 16 2.jpg

تفاوت اصلی بین نمونه‌های اولیه آیفون ۱۶ / آیفون ۱۶ پلاس و مدل‌های ۲۰۲۰ آیفون مربوط به طراحی ماژول دوربین می‌شود به طوری که اندازه و برآمدگی ماژول در آیفون ۱۲ بزرگ‌تر از نمونه موجود در آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پلاس است. در واقع، به نظر می‌رسد آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پلاس از طراحی دوربین مشابه آیفون X بهره خواهد برد. 

افشاگری شناخته‌شده به نام Majin Bu اخیرا تصاویری شماتیک از نمونه اولیه آیفون ۱۶ و آيفون ۱۶ پلاس را در شبکه اجتماعی ایکس به اشتراک گذاشته که طراحی مشابه آنچه وبسایت MacRumors اعلام کرده را نشان می‌دهد. 

iphone 16 1.jfif
iphone 16.jfif

به علاوه، گزارش شده که آیفون ۱۶ در مقایسه با سری آيفون ۱۵ پرو از دکمه اکشن کوچک‌تر بهره خواهد برد. همچنین نسل جدید سری پرچمدار اپل از یک دکمه جدید به نام Capture نیز برخوردار خواهد شد که لمسی است. گفته می‌شود که دکمه کپچر برای آغاز فیلمبرداری، بزرگنمایی، ثبت تصاویر و فوکوس کاربرد خواهد داشت. 



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید