خانهاخبار
افزایش قیمتی سری آیپد پرو اولد چندان زیاد نخواهد بود

افزایش قیمتی سری آیپد پرو اولد چندان زیاد نخواهد بود

برخلاف آنچه قبلا تصور می‌شد، نسل جدید آیپد پرو با افزایش قیمتی چندان قابل توجهی همراه نخواهد شد.

۱۸ بهمن ۱۴۰۲

اپل احتمالا در طی سه‌ماهه جاری سال ۲۰۲۴ میلادی از نسل جدید سری آیپد پرو رونمایی خواهد کرد که شامل دو مدل ۱۱ اینچی و ۱۳ اینچی خواهد بود. این دو تبلت برای اولین بار در تاریخ سری آیپد به نمایشگر اولد مجهز خواهند شد. 

سال گذشته میلادی، گزارشی ادعا کرد که آیپد پرو ۱۱ اینچی اولد با قیمت ۱۵۰۰ دلار به فروش خواهد رسید در حالی که مدل ۱۳ اینچی این تبلت با قیمت عجیب ۱۸۰۰ دلاری روانه بازار خواهد شد. این گزارش اذعان کرده بود که افزایش قیمتی نسل جدید سری آیپد پرو به استفاده از نمایشگر اولد مربوط می‌شود.

ipad pro 1.jpg

حالا اما نشریه DigiTimes در جدیدترین گزارش خود خبرهای خوبی درباره قیمت آیپدهای جدید اپل داده است. این خبرگزاری ادعا کرده که افزایش قیمتی مدل‌های جدید سری آیپد پرو تنها در حد ۱۶۰ دلار خواهد بود.

آیپد پرو ۱۱ اینچی (۲۰۲۲) با قیمت پایه ۷۹۹ دلاری روانه بازار شده است. با توجه به افزایش قیمتی ۱۶۰ دلاری، آیپد پرو ۱۱ اینچی اولد برچسب قیمتی ۹۵۹ دلاری را به همراه خواهد شد. از سوی دیگر، آیپد پرو ۱۲٫۹ اینچی که به نمایشگر mini-LED مجهز است با قیمت پایه ۱۰۹۹ دلاری معرفی شده است. در این راستا، قیمت آیپد پرو اولد ۱۳ اینچی با ۱۶۰ دلار افزایش برابر با ۱۲۵۹ دلار خواهد بود. 

اپل برای نمایشگر‌های اولد هزینه بیشتری پرداخت خواهد کرد و در نتیجه طبیعی است که نسل جدید آیپد پرو نیز با قیمت بالاتری روانه بازار شوند. نمایشگر‌های اولد از روشنایی بیشتر، کنتراست تصویر بهتر، زوایای دید بهبویافته و نمایش عمیق‌تر رنگ مشکی بهره می‌برند. 

ipad.jfif

حدود ۶۰ درصد از پنل‌های اولد موردنیاز اپل توسط LG Display تامین می‌شود در حالی که ۴۰ درصد باقیمانده را سامسونگ تولید می‌کند. شایعه‌ای ادعا کرده که اپل برای خرید نمایشگر اولد آیپد پرو تا ۳ برابر هزینه‌ بیشتری در مقایسه با نمایشگر اولد سری آیفون پرداخت می‌کند.

جدا از بهبودها در بخش نمایشگر، سری آیپد پرو اولد به تراشه ۳ نانومتری M3 مجهز خواهد شد. همچنین برای اولین بار در بین تبلت‌های اپل، مدل‌های جدید آیپد پرو از قابلیت شارژ مگ‌سیف پشتیبانی خواهند کرد. صفحه کلید مجیک سری آیپد پرو نیز طراحی جدیدی خواهد داشت و بیشتر از گذشته حس‌وحال کار با لپتاپ را به کار القا خواهد کرد. 



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید