خانهاخبار
دکمه «کپچر» در آی‌فون ۱۶ عکاسی را بهبود می‌بخشد

دکمه «کپچر» در آی‌فون ۱۶ عکاسی را بهبود می‌بخشد

یکی از افشاگران نسبتا معروف، در گزارش امروز خود برخی از ویژگی‌های دکمه ضبط را در آی‌فون ۱۶ بیان کرده، دکمه‌ای که قرار است برای اولین بار در آی‌فون‌ها استفاده شود.

۱۸ بهمن ۱۴۰۲

به گفته یکی از افشاگران شبکه اجتماعی چینی وِیبو، دکمه «کپچر» جدید سری آی‌فون ۱۶ قادر خواهد بود چندین سطوح فشار را برای شبیه‌سازی یک دکمه شاتر دو مرحله‌ای در دوربین‌های دیجیتال اختصاصی تشخیص دهد.

iPhone-16-Pro-Right-Side-Feature.jpg

 

مک رومرز اولین بار بود که سال گذشته وجود یک دکمه جدید را در مدل‌های آی‌فون ۱۶ به نام دکمه ضبط (Capture Button) فاش کرد. مارک گورمن از بلومبرگ نیز خاطر نشان کرد که دکمه کپچر قادر به ضبط ویدیو خواهد بود و The Information گزارش داد که دکمه کپچر ویژگی‌هایی مانند توانایی بزرگنمایی و کوچک‌نمایی با کشیدن انگشت به چپ و راست روی دکمه و فوکوس روی سوژه با نور اضافه می‌کند.

حالا امروز حساب کاربری «Instant Digital» در وِیبو تایید کرده که عملکرد اصلی دکمه کپچر فعال کردن عکاسی یا فیلمبرداری است، در این دکمه یک فشار ملایم به کاربر امکان می‌دهد فوکوس را تنظیم کند. این موضوع به طور عملی همان عملکردی است که در اکثر دوربین‌های DSLR و دوربین‌های بدون آینه یافت می‌شود، جایی که دکمه شاتر دارای دو مرحله است، فشار دادن آن تا نیمه، فوکوس یا نوردهی را قفل می‌کند و فشار دادن آن به طور کامل فرایند عکس گرفتن را کامل می‌کند. افشاکننده گزارش امروز اضافه کرده که اولین دکمه کپچر در آی‌فون‌ها عکاسی در آی‌فون‌ها را تقویت می‌کند.

همانطور که در اولین نگاه به نمونه‌های اولیه آی‌فون ۱۶ توضیح داده شد، دکمه کپچر در سمت راست پایین آی‌فون ۱۶ قرار خواهد گرفت. در این صورت جای آنتن mmWave را در مدل‌های آی‌فون آمریکا می‌گیرد و آنتن mmWave به سمت چپ دستگاه زیر دکمه‌های صدا و اکشن منتقل می‌شود. نسخه‌های غیر آمریکایی این مدل‌ها نیز آنتن mmWave ندارند که نیاز باشد برای قرار دادن دکمه کپچر جابه‌جا شود.

اکانت «Instant Digital» از نظر افشای اطلاعات دقیق در مورد برنامه‌های اپل سابقه متفاوتی دارد. این منبع اولین بار بود که به‌روزرسانی آی‌فون ۱۴ را به رنگ زرد در بهار سال قبل اعلام کرد؛ ضبط ویدیوی فضایی در آیفون ۱۵ پرو و به‌روزرسانی سخت‌افزاری جزیی اپل واچ سری ۹ را گزارش داد و همچنین تنها منبع شایعه‌ای بود که ادعا می‌کرد آی‌فون ۱۵ و آی‌فون ۱۵ پلاس دارای شیشه پشت مات است. با این حال، این حساب کاربری همچنین ادعاهایی در مورد چندین ویژگی iOS 17 و عرضه یک آی‌پد ایر جدید در اکتبر ۲۰۲۳ (مهر ماه) داشت که به نتیجه نرسید.

بنابراین منطقی است که ادعای این افشاگر را تا حدی جدی بگیریم، اما این را هم در نظر داشته باشیم که خبر امروز شاید به مانند برخی از گزارش‌هایش به وقوع نپیوندد.



جدیدترین‌ اخبار

نحوه کپی از یک فایل اکسل به فایل دیگر چگونه است ؟ + [4 راهکار جذاب ]

مایکروسافت اکسل یکی از پرکاربردترین نرم‌افزارهای صفحه گسترده است که برای مدیریت و تحلیل داده‌ها استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید
motorola-edge-50-gsm-ira
جزئیات فنی موتو اج ۵۰ تایید شد؛ نازک‌ترین گوشی مجهز به گواهی نظامی

مدل استاندارد سری موتورولا اج ۵۰ به نمایشگر ۶٫۶۷ اینچی با روشنایی ۱۹۰۰ نیتی، اسنپدراگون ۷ نسل یک و شارژ ۶۸ واتی مجهز است. 

بیشتر بخوانید
xiaomi-redmi-pad-se-gsm-ir
مشخصات فنی تبلت اقتصادی ردمی لو رفت

شیائومی به زودی از یک تبلت اقتصادی به نام ردمی پد SE 4G رونمایی خواهد کرد که حالا مشخصات فنی آن در دسترس قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید