خانهاخبار
یوتوب در حال توسعه اپلیکیشنی برای اپل ویژن پرو است

یوتوب در حال توسعه اپلیکیشنی برای اپل ویژن پرو است

یوتوب به تازگی اعلام کرده که در حال توسعه یک اپلیکیشن اختصاصی برای هدست واقعیت ترکیبی اپل ویژن پرو است.

۱۷ بهمن ۱۴۰۲

هدست واقعیت ترکیبی اپل ویژن پرو چندی پیش به همراه بیش از ۶۰۰ اپلیکیشن اختصاصی روانه بازار شد؛ اما اپلیکیشن یوتوب که محبوب‌ترین پلتفرم استریمینگ ویدیو در سطح جهان به حساب می‌آید؛ در این جمع حضور ندارد. در ماه گذشته، مقامات یوتوب به طور رسمی اعلام کردند که قصد توسعه و انتشار این اپلیکیشن برای اپل ویژن پرو را ندارند.

vision 1.jpg

با این وجود، در امروز شاهد تغییر سیاست کلی این پلتفرم بودیم و یوتوب به صورت رسمی به خبرگزاری The Verge اعلام کرده که در حال توسعه اپلیکیشنی اختصاصی برای هدست واقعیت ترکیبی جدید اپل است. متاسفانه، یوتوب هنوز اشاره‌ای به تاریخ عرضه اپلیکیشن خود برای اپل ویژن پرو نداشته است؛ اما مقامات این پلتفرم می‌گویند که آنها در حال بهینه سازی وب‌سایت یوتوب برای کاربران سافاری در این هدست واقعیت ترکیبی هستند.

این تغییر سیاست ناگهانی یوتوب مقداری عجیب به نظر می‌رسد؛ البته ممکن است که محبوبیت اپل ویژن پرو بیش از میزان انتظار یوتوب بوده و گوگل حالا می‌خواهد تا این اپلیکیشن را برای هدست واقعیت ترکیبی جدید اپل نیز منتشر کند. در سوی دیگر، یک اپلیکیشن سوم شخص یوتوب با قیمت ۵ دلار موفق شده تا در اپ استور ویژن پرو با استقبال کاربران مواجه شود و بعید نیست که این امر نیز در تصمیم یوتوب برای توسعه اپلیکیشنی اختصاصی برای ویژن پرو موثر بوده باشد.

vision 2.jpg

در هر صورت، کاربران ویژن پرو در آینده نسخه‌ای اختصاصی از اپلیکیشن یوتوب را دریافت خواهند کرد. متاسفانه، به نظر رسیده که این اپلیکیشن نیز قابلیت‌هایی مانند مشاهده ویدیو‌هایی واقعیت مجازی یا ۳۶۰ درجه را به کاربران ویژن پرو ارائه نخواهد داد. به عقیده اپل، ویدیو‌های واقعیت مجازی یوتوب از کیفیت مناسبی برای پخش در ویژن پرو برخوردار نیستند به همین دلیل، در وب‌سایت یوتوب و در حین استفاده از مرورگر سافاری نیز قابل مشاهده نیستند.

یکی از مقامات اپل در این رابطه چنین می‌گوید:

«این ویدیوها عمدتا برای دستگاه‌هایی با کیفیت نمایشگر پایین‌تری نسبت به اپل ویژن پرو ساخته شده‌اند و پخش آنها در این هدست می‌تواند موجب بروز حس ناخوشایندی در کاربران شود. ما بخش عمده تمرکز خود را روی تهیه محتوای فضایی مناسب برای هدست مانند تصاویر و ویدیو‌ها قرار دادیم و کاربران می‌توانند با استفاده از اپلیکیشن اپل تی وی، ویدیو‌های فضایی و فیلم‌های سه بعدی را مشاهده کنند.»

vision 3.jpg

چنین رویکردی از سوی اپل چندان نیز دور از ذهن نیست. به نظر رسیده که مقامات اپل ترجیح می‌دهند تا کاربران ویژن پرو را به سمت سرویس‌های اختصاصی خود سوق دهند و به همین دلیل، خریداران این هدست ۳٫۵۰۰ دلاری امکان مشاهده ویدیو‌های سه بعدی در محبوب‌ترین پلتفرم استریمینگ و پخش ویدیو در جهان را نخواهند داشت!

درباره توسعه اپلیکیشن یوتوب برای هدست اپل ویژن پرو چه فکر می‌کنید؟ به عقیده شما، کامپیوتر فضایی جدید اپل نیز همانند آیفون نقش یک محصول انقلابی را دارد؟



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید