خانهاخبار
کیفیت و سرعت مطلوب با اینترنت فیبرنوری، ادعای تازه وزیر

کیفیت و سرعت مطلوب با اینترنت فیبرنوری، ادعای تازه وزیر

افزایش چند ۱۰ برابری سرعت اینترنت برای کاربران ایرانی رویایی است که تحقق آن می‎‌‌تواند بسیاری از چالش‌‎ها را از بین ببرد. اما آیا ممکن است سرعت اینترنت تا این حد بهبود یابد؟

۱۷ بهمن ۱۴۰۲

این روزها اینترنت به بخش جداناپذیر زندگی روزمره تبدیل شده است و در چنین شرایطی هرگونه تغییر در وضعیت اینترنت زندگی ما را نیز تحت تاثیر قرار می‎‌‌دهد. به عنوان نمونه می‌‎توانیم به سرعت اینترنت اشاره کنیم، کندی و سرعت پایین اینترنت در سال‎‌‌های اخیر یکی از اصلی‌‎ترین گلایه‌‎های کاربران ایرانی بوده است و تمام برنامه‌‎ها و وعده‎‌ها برای بهبود شرایط اینترنت نیز نتوانسته رضایت مردم را جلب کند. این در حالی است که بسیاری از مسئولان دائما از بهبود شرایط اینترنت در ایران صحبت می‎‌‌کنند و معتقدند که با فناوری فیبر نوری وضعیت بسیار بهتر از زمان حال خواهد شد.

زارع‌‎پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اخیرا به افزایش سرعت اینترنت افزون بر ۹۰۰ مگابیت در ثانیه از طریق اجرای طرح ملی فیبر نوری به منازل و کسب و کارها اشاره و اعلام کرد: تاکنون قریب به شش میلیون خانوار کشورمان تحت پوشش این فناوری قرار گرفته‌اند.

3.jpeg

بر اساس گزارشی از ایسنا، زارع‌پور طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب‌ و کارها را مهم‌ترین طرح ارتباطاتی کشور خواند و گفت: این طرح هم کیفیت و هم سرعت اینترنت مردم را چند ۱۰ برابر خواهد کرد و به عنوان یکی از زیرساخت توسعه کشور، استان‌‎ها و شهرها در حال حاضر و در دهه‌های آینده محسوب می‌شود.

زارع‌‎پور با بیان این که متقاضیان برای دریافت این سرویس تنها هزینه مودم را پرداخت خواهند کرد و سایر هزینه‌ها توسط دولت و اپراتور تامین شده است، خاطرنشان کرد: کاربران در قالب این سرویس به سرعت بیش از ۹۰۰ مگابیت بر ثانیه یعنی حدود ۷۰ برابر سرعت فعلی دسترسی خواهند داشت.

حال باید منتظر ماند و دید که فناوری فیبر نوری می‎تواند رضایت کاربران ایرانی به دنبال داشته باشد یا همان آش و همان کاسه خواهد بود؟



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید