خانهاخبار
اپل در مورد اُپتیک آی‌دی در ویژن پرو توضیح داد

اپل در مورد اُپتیک آی‌دی در ویژن پرو توضیح داد

اپل می‌گوید همانطور که تاچ آی‌دی احراز هویت با اثر انگشت، و فیس آی‌دی احراز هویت با چهره را متحول کرد، اُپتیک آی‌دی نیز احراز هویت با عنبیه چشم را متحول کرده است.

۱۶ بهمن ۱۴۰۲

پس از عرضه ویژن پرو اپل جزییات بیشتری در مورد گزینه احراز هویت عنبیه چشم یا همان اپتیک آی‌دی این هدست به اشتراک گذاشته است.

اُپتیک آی‌دی میتواند منحصر به فرد بودن عنبیه قسمت رنگی چشمان شما را تشخیص دهد و به شما این امکان را می‌دهد که به سرعت قفل ویژن پرو خود را باز کنید، خریدهای Apple Pay را انجام دهید، به بسیاری از برنامه‌های شخص ثالث وارد شوید، به داده های شخصی حساس دسترسی داشته باشید و موارد دیگر. برنامه‌هایی که از فیس آی‌دی و تاچ آی‌دی در آی‌فون و آی‌پد پشتیبانی میکنند، به طور خودکار از اُپتیک آی‌دی نیز پشتیبانی می‌کنند. نکته مهم اینکه شما حتی برای استفاده از پرسونای خود، نیاز به اُپتیک آی‌دی خواهید داشت.

apple-vision-pro-eye-tracking.jpg

 

اپل می‌گوید: «همان‌طور که تاچ آی‌دی احراز هویت با استفاده از اثر انگشت را متحول کرد و فیس آی‌دی احراز هویت با استفاده از تشخیص چهره را متحول کرد، اُپتیک آی‌دی نیز احراز هویت با استفاده از تشخیص عنبیه را متحول کرد. این روش، احراز هویت بصری و ایمن را ارایه می‌دهد و از منحصر به فرد بودن عنبیه چشم شما استفاده می‌کند که توسط سیستم ردیابی چشم با عملکرد بالا از ال ای دی‌ها و دوربین‌های مادون قرمز اپل ویژن پرو ممکن شده است.

اُپتیک آی‌دی به طور پیش فرض هر دو چشم شما را اسکن می‌کند. با توجه به اینکه اندازه عنبیه و مردمک شما در شرایط نوری مختلف تغییر می‌کند، اپل می‌گوید اُپتیک آی‌دی با به‌روزرسانی الگوی ثبت شده شما پس از هر بار احراز هویت موفقیت آمیز سازگار می‌شود. اپل تضمین می‌کند که تمام داده‌های بیومتریک رمزگذاری شده‌اند و هرگز در آی‌کلود یا هر جای دیگری پشتیبان‌گیری نمی‌شوند.

یک گزینه دسترس‌پذیری نیز برای استفاده از اُپتیک آی‌دی فقط با یک چشم وجود دارد که می‌توان آن را در برنامه تنظیمات در زیر این آدرس Accessibility → Eye Input روشن کرد. اُپتیک آی‌دی را نیز می‌توان به طور کامل خاموش نگه داشت، در این صورت شما فقط با یک رمز عبور احراز هویت می‌کنید.

Apple-Vision-Pro-Optic-ID.jpg

 

برای کاربرانی که به اصلاح بینایی نیاز دارند، اُپتیک آی‌دی با لنزهای نوری زایس ویژن پرو و لنزهای تماسی نرم نسخه‌ای کار می‌کند.

اپل می‌گوید اُپتیک آی‌دی از «سخت افزار و نرم افزار پیشرفته» برای تشخیص عنبیه استفاده می‌کند.

این شرکت اظهار کرده: «هنگامی که اُپتیک آی‌دی را تنظیم می‌کنید، نور مادون قرمز نزدیک و ایمن برای چشم مدوله‌شده از نظر مکانی زمانی، چشم را روشن می‌کند، به طوری که دوربین‌های چشمی اپل ویژن پرو می‌توانند تصاویری از عنبیه شما ثبت کنند. این داده‌های تصویر عنبیه به «Secure Enclave» و بخشی از موتور عصبی تراشه M2 اپل که در قسمت ذکر شده محافظت می‌شود، ارسال می‌شود و پردازش می‌شود، جایی که به یک شکل ریاضی برای ثبت ‌نام تبدیل می‌شود. وقتی با اُپتیک آی‌دی احراز هویت می‌کنید، تلاش برای احراز هویت از همان فرآیند برای مقایسه عنبیه شما با داده‌های بیومتریک ثبت ‌شده استفاده می‌کند تا تعیین کند که آیا مطابقت دارد یا خیر.

اُپتیک آی‌دی با استانداردهای ایمنی بین‌المللی مطابقت دارد و به گفته اپل «به دلیل خروجی کم ساطع‌کننده‌ها به چشم یا پوست آسیبی نمی‌رساند».

اپل می‌گوید که احتمال اینکه یک فرد تصادفی بتواند ویژن پرو شما را با استفاده ازاُپتیک آی‌دی باز کند، کمتر از یک در میلیون است که در واقع چیزی مشابه فیس آی‌دی می‌شود. این شرکت توضیح داده که اُپتیک آی‌دی با «ساختار دقیق عنبیه در حوزه مادون قرمز» مطابقت دارد، که الگوهای بسیار منحصر به فرد مستقل از رنگدانه عنبیه را آشکار می‌کند.

اُپتیک آی‌دی حداکثر پنج تلاش ناموفق را قبل از نیاز به رمز عبور اجازه می‌دهد. به عنوان یک لایه حفاظتی اضافی، می‌توانید ویژن پرو را طوری تنظیم کنید که تمام اطلاعات، رسانه‌ها و تنظیمات شخصی را پس از ۱۰ تلاش متوالی ناموفق برای رمز عبور پاک کند.

به علاوه در موارد زیر هم باید رمز عبور خود را وارد کنید:

  • زمانی که دستگاه به تازگی روشن یا ریست شده است
  • وقتی که دستگاه بیش از ۴۸ ساعت است که قفل آن باز نشده است
  • هنگامی که رمز عبور برای باز کردن قفل دستگاه در شش و نیم روز گذشته استفاده نشده و اُپتیک آی‌دی دستگاه را در ۴ ساعت گذشته باز نکرده است

البته لازم به ذاکر است همانطور که اپل در سند پشتیبانی خود درباره راه‌اندازی و استفاده از اُپتیک آی‌دی توضیح داده، اگر آیفون شما در نزدیکیتان باشد، همچنان می‌توانید در این موارد از اُپتیک آی‌دی استفاده کنید.



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید