خانهاخبار
سامسونگ به زودی دستیار هوشمند گوگل را از تلویزیون‌های خود حذف می‌کند!

سامسونگ به زودی دستیار هوشمند گوگل را از تلویزیون‌های خود حذف می‌کند!

به تازگی مشخص شده که شرکت سامسونگ قصد حذف دستیار گوگل از تلویزیون‌های هوشمند خود را دارد.

۱۵ بهمن ۱۴۰۲

شرکت سامسونگ که یکی از بزرگ‌ترین تولید کنندگان تلویزیون‌ در سطح جهان محسوب می‌شود؛ به تازگی اعلام کرده که دستیار هوشمند گوگل از تاریخ ۱ مارس (۱۱ اسفند) از تمامی تلویزیون‌های این شرکت حذف خواهد شد. سامسونگ چندی پیش این دستیار هوشمند را در سکوت خبری از تلویزیون‌های سال ۲۰۲۳ خود حذف کرد و اکنون نیز به سراغ مدل‌های قدیمی‌تر رفته است.

sam 3.jpg

سامسونگ در صفحه پشتیبانی مربوط به تلویزیون‌های هوشمند در وب‌سایت خود، حذف دستیار گوگل از تمامی تلویزیون‌های هوشمند خود را تایید کرده است که شامل مدل‌های زیر می‌شود:

  • مدل‌های ۲۰۲۲
  • مدل‌های ۲۰۲۱
  • مدل‌های QLED ۲۰۲۰
  • مدل‌های Crystal UHD ۲۰۲۰
  • مدل‌های Lifestyle ۲۰۲۰

سامسونگ برای نخستین بار در سال ۲۰۲۰ دستیار گوگل را به تلویزیون‌های هوشمند خود اضافه کرد؛ اما همانند رقبایی چون سونی، هرگز شاهد عرضه تلویزیون‌های مبتنی بر گوگل تی وی توسط این شرکت نبودیم و تلویزیون‌های هوشمند این شرکت همچنان سیستم عامل تایزن را به همراه دارند. به گفته سامسونگ، این دستیار هوشمند به دلیل تغییر برخی از قوانین گوگل از این محصولات حذف خواهد شد.

sam 2.jpg

شرکت گوگل چندی پیش ۱۷ قابلیت متفاوت را از دستیار هوشمند خود حذف کرد و با واکنش‌هایی منفی از سوی کاربران و منتقدین فعال در زمینه تکنولوژی مواجه شد. با حذف دستیار گوگل از تلویزیون‌های شرکت سامسونگ، کاربران باید در آینده یکی از دستیار‌های صوتی بیکسبی یا الکسا را مورد استفاده قرار دهند.

دستیار هوشمند گوگل، محبوب‌ترین گزینه در بین کاربران برای تعامل با تلویزیون‌های هوشمند محسوب می‌شود و حذف آن از تلویزیون‌های برند پرطرفداری چون سامسونگ، مقداری عجیب به نظر می‌رسد. در حال حاضر، سایر شرکت‌های سازنده تلویزیون‌های هوشمند مانند ال جی، سونی، تی سی ال و هایسنس همچنان پشتیبانی از دستیار گوگل در تلویزیون‌های خود را ارائه می‌دهند.

sam 1.jpg

درباره حذف دستیار گوگل از تمامی تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ در آینده نزدیک چه می‌اندیشید؟ به نظر شما، چرا این تغییر سیاست گوگل تنها شامل حال سامسونگ شده است؟



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید