خانهاخبار
بازار گوشی در پایان سال گذشته میلادی رشد داشته است

بازار گوشی در پایان سال گذشته میلادی رشد داشته است

گزارشی جدید ادعا کرده که بازار گوشی در سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۲۳ میلادی رشد ۸ درصدی داشته که نشان‌دهنده بهبود اوضاع در سال ۲۰۲۴ است. 

۱۴ بهمن ۱۴۰۲

شرکت تحقیقاتی Omdia در جدیدترین گزارش خود اعلام کرده که بازار جهانی گوشی‌های هوشمند در سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۲۳ میلادی رشدی ۸٫۶ درصدی به نسبت سال قبل از آن داشته است. بهبود فروش در بازار گوشی در حالی اعلام شده که در برخی از بازارهای جهانی شاهد افزایش تورم هستیم. 

این شرکت همچنین در ادامه این گزارش تایید کرده که فروش آیفون‌ها اپل در سه‌ماهه چهارم سال گذشته میلادی حدود ۶٫۵ درصد بیشتر شده است. 

iphone.jpg

 

برای ۹ فصل متوالی، بازار گوشی اوضاع چندان خوبی نداشته و حالا اولین نشانه‌ها از بهبود بازار نمایان شده است. در بازه زمانی سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۲۳ میلادی، حدود ۳۲۸ میلیون گوشی روانه بازار شده که رشد قابل توجهی در مقایسه با فصل‌های گذشته داشته است. 

در کل سال ۲۰۲۳ میلادی نیز حدود ۱٫۱۶ میلیارد گوشی فروخته شده که به نسبت سال گذشته میلادی، حدود ۳٫۵ درصد کاهش پیدا کرده است. در میان همه برندهای بازار، اپل بهترین عملکرد را داشته و با سهمی ۲۰ درصدی از بازار، به پرفروش‌ترین تولیدکننده گوشی در سال ۲۰۲۳ میلادی بدل شده است.

Omdia FY2023.jpg

آمار فروش برندهای بازار در سال ۲۰۲۳ میلادی

جدا از فروش قابل توجه گوشی در سال ۲۰۲۳ میلادی، اپل در سه‌ماهه چهارم همین سال موفق شده رکورد جدیدی را ثبت کند و حدود ۷۸٫۷ میلیون گوشی را در بازه زمانی اشاره‌شده روانه بازار کند. به نظر می‌رسد دلیل اصلی موفقیت چشمگیر اپل استقبال خوب کاربران از سری آيفون ۱۵ بوده است. 

رقیب دیرینه اپل یعنی سامسونگ نیز با کاهش فروش ۹ درصدی مواجه شده و با عرضه ۵۳٫۲ میلیون گوشی در سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۲۳ میلادی، سهمی ۱۶ درصدی از بازار را در اختیار گرفته است. شیائومی اما در سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۲۳ رشد قابل توجه ۲۴٫۱ درصدی را داشته که بیانگر تلاش‌های نتیجه‌بخش این برند برای درخشش دوباره در بازار است. 

phone Q4 2023.jpg

آمار فروش برندهای بازار در سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۲۳ میلادی

موسسه Omdia ادعا کرده که چشم‌انداز بازار در سال ۲۰۲۴ میلادی روشن است و انتظار می‌رود که در طی سال جاری میلادی شاهد افزایش فروش گوشی‌های هوشمند باشیم. با این وجود، این شرکت پیش‌بینی کرده که برخی از چالش‌ها مانند تاخیر در بهبود شرایط اقتصادی، ناپایداری‌های سیاسی و افرایش تقاضا برای گوشی‌های دسته دوم احتمالا باعث افت فروش گوشی در نیمه دوم سال جاری میلادی خواهند شد.



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید