خانهاخبار
مقام ارشد سامسونگ: چیزی به عنوان عکس واقعی وجود ندارد!

مقام ارشد سامسونگ: چیزی به عنوان عکس واقعی وجود ندارد!

معاون اجرایی سامسونگ در سخنانی عجیب ادعا کرده که تمامی تصاویر ثبت شده غیر واقعی هستند و در واقع چیزی به عنوان عکس واقعی اصلا وجود ندارد.

۱۴ بهمن ۱۴۰۲

سال گذشته، گزارشی منتشر شد مبنی بر این که گلکسی اس ۲۳ اولترا تصاویری ساختگی از ماه ثبت می‌کند و عکس‌هایی که این گوشی از ماه می‌گیرد واقعیت ندارند. بسیاری از کاربران به این موضوع واکنش نشان دادند و خواستار توضیح سامسونگ درباره این تقلب شدند.

غول فناوری کره با انتشار بیانیه رسمی ادعا کرد که چندین ویژگی مانند Super Resolution و Scene Optimizer در گلکسی اس ۲۳ اولترا وجود دارند که باعث می‌شوند تصاویر ماه با جزئیات بیشتر و نویز کمتری ثبت شوند. در واقع، هوش مصنوعی گلکسی اس ۲۳ اولترا برخی جزئیات تصاویر را بهبود می‌بخشد تا تصویر بهتری در اختیار کاربران قرار بگیرد.

S24.jpg

حالا اما به تازگی معاون اجرایی بخش موبایل برند سامسونگ، پاتریک کامت، در سخنانی جنجالی ادعا کرده که چیزی به عنوان عکس واقعی وجود ندارد و همه تصاویری که کاربران ثبت می‌کنند ساختگی هستند. 

آقای کامت با اشاره به گزارش تصویربرداری ساختگی از ماه اعلام کرده: «بحث‌های زیادی پیرامون واقعی و یا ساختگی بودن تصاویر وجود دارد. در واقع، چیزی به عنوان عکس واقعی وجود ندارد. شما زمانی که با سنسور دوربین گوشی تصویری را ثبت می‌کند، در حال بازتولید آنچه می‌بینید هستید و این هیچ معنایی ندارد.»

مقام ارشد سامسونگ سخنان عجیب خود را اینطور ادامه می‌دهد: «شما می‌توانید یک عکس را با گفتن جمله من آن عکس را گرفتم تعریف کنید ولی اگر شما از هوش مصنوعی برای بهبود بزرگنمایی، فوکوس خودکار و جزئيات استفاده کرده باشید، آیا این عکس واقعی است؟ یا تنها همه آن فیلترهای عکاسی هستند؟ چیزی به عنوان عکس واقعی وجود ندارد.»

اظهار نظر آقای کامت احتمالا باعث ناراحتی و رنجش برخی از عکاسان خواهد شد. با این وجود، مقام ارشد سامسونگ یک سوال مهم را نیز مطرح می‌کند: یک عکس واقعا چیست؟ برای سال‌ها، شرکت‌های بزرگ مانند سامسونگ، گوگل و اپل از تکنیک ادغام فریم‌ها توسط چندین دوربین استفاده می‌کنند تا تصاویری باکیفیت و زیبا ثبت شوند. 

S23 ultra camera.jpg

در عین حال، رشد چشمگیر هوش مصنوعی مولد و قابلیت‌های آن در حوزه تصویربرداری نیز به بحث داغ این روزهای دنیای فناوری بدل شده و در حال حاضر سری گلکسی اس ۲۴ جدیدترین محصولاتی هستند که از هوش مصنوعی برای تصویربرداری استفاده می‌کنند.

آقای کامت همچنین به نگرانی دولت‌ها پیرامون قابلیت‌ها هوش مصنوعی اشاره کرده و اذعان داشته که حوزه هوش مصنوعی باید قانونمند شود و از دستورالعمل‌ها پیروی کند. معاون اجرایی سامسونگ در ادامه اعلام کرده که غول فناوری کره نیز قصد کمک در این زمینه را دارد. 

در نهایت،‌ مقام ارشد سامسونگ اعلام کرد که استراتژی سامسونگ این است که دو رویکرد را در اختیار کاربران قرار دهد: راهی برای ثبت کردن لحظات و یا راهی برای ایجاد یک واقعیت جدید. در هر دو حالت، پای هوش مصنوعی در میان است ولی در صورت خلق یک واقعیت جدید، واترمارک به آن اضافه می‌شود تا کاربران تفاوت‌ها را درک کنند.



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید