خانهاخبار
جزئيات فنی تراشه اسنپدراگون ۷ پلاس نسل سه فاش شد

جزئيات فنی تراشه اسنپدراگون ۷ پلاس نسل سه فاش شد

سخت‌افزار میان‌رده موردانتظار کوالکام احتمالا بر پایه فرآیند ۴ نانومتری ساخته خواهد شد و از هسته‌های مشابه اسنپدراگون ۸ نسل سه بهره خواهد برد. 

 

۱۲ بهمن ۱۴۰۲

اوایل ماه گذشته، گزارشی منتشر شد مبنی بر این که کوالکام در حال توسعه یک تراشه جدید از سری میان‌رده اسنپدراگون ۷ است که از معماری مشابه تراشه پرچمدار اسنپدراگون ۸ نسل سه بهره می‌برد. حالا اما جزئیات جدیدی از این تراشه فاش شده که حاوی اطلاعات پیرامون فرآیند ساخت و هسته‌های آن است.

افشاگری برجسته به نام Digital Chat Station با انتشار پستی در شبکه اجتماعی چینی Weibo ادعا کرده که یک تراشه با شناسه مدل SM7675 (احتمالا همان اسنپدراگون ۷ پلاس نسل سه) از ستاپ پردازنده مرکزی مشابه تراشه اسنپدراگون ۸ نسل سه بهره می‌برد. 

Sanpdargon.jpg

در واقع، اسنپدراگون ۷ پلاس نسل سه به هسته‌های کورتکس X4، کورتکس A720 و کورتکس A520 مجهز خواهد بود. متاسفانه این افشاگر اشاره‌ای به چینش و یا سرعت هسته‌ها نکرده ولی به احتمال بسیار زیاد اسنپدراگون ۷ پلاس نسل سه از سرعت پایین‌تری در مقایسه با اسنپدراگون ۸ نسل سه برخوردار خواهد شد.

در ادامه گزارش خود، افشاگر DCS اعلام کرده که اسنپدراگون ۷ پلاس نسل سه بر پایه فرآیند ۴ نانومتری TSMC توسعه داده خواهد شد و با پردازنده گرافیکی آدرنو ۷۳۲ همراه می‌شود. برای مقایسه، اسنپدراگون ۸ نسل سه دارای پردازنده گرافیکی آدرنو ۷۵۰ است. 

در نهایت باید اشاره کرد که امید می‌رود اسنپدراگون ۷ پلاس نسل سه با قیمت معقولی معرفی شود و در گوشی‌های میان‌رده مختلفی به کار رود. در حال حاضر، تنها دو گوشی به تراشه اسنپدراگون ۷ پلاس نسل دو مجهز شده‌اند. 



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییراه طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید