خانهاخبار
پایان یک دوران؛ HMD احتمالا برند نوکیا را کنار می‌گذارد

پایان یک دوران؛ HMD احتمالا برند نوکیا را کنار می‌گذارد

شرکت HMD به تازگی تایید کرده که گوشی‌های خود را بدون برند نوکیا عرضه خواهد کرد که به طور غیرمستقیم از میان رفتن برند نوکیا را تایید می‌کند.

۱۲ بهمن ۱۴۰۲

مدیرعامل برند HMD، ژان فرانسوا باریل، چندی پیش اعلام کرد که این شرکت اولین گوشی خود که تحت برند HMD است را روانه بازار می‌کند. در واقع، HMD به زودی فروش گوشی‌های خود را بدون برند نوکیا آغاز می‌کند که به نوعی مهر تاییدی بر پایان عمر گوشی‌های نوکیا محسوب می‌شود.

شرکت HMD در حالی این خبر را اعلام کرده که چندین دستگاه جدید از برند خود را نیز به نمایش گذاشته است. از جمله این محصولات می‌توان به گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و ایرفون‌های بی‌سیم اشاره کرد. 

HMD.jpg

شایعات ادعا کرده‌اند که اولین گوشی‌های برند HMD در طی کنگره جهانی موبایل سال ۲۰۲۴ میلادی (MWC 2024) که در تاریخ ۲۶ تا ۲۹ فوریه (۷ تا ۱۰ اسفند) برگزار می‌شود رونمایی خواهند شد.

در خبری مشابه، تمامی اکانت‌های نوکیا به نام HMD تغییر داده شده که نشان می‌دهد دیگر خبری از گوشی‌های نوکیا در بازار نخواهد بود. نوکیا در سال‌های دور موفق‌ترین و بهترین برند بازار گوشی محسوب می‌شده و گوشی‌های خاطره‌انگیز زیادی مانند نوکیا ۱۱۰۰، نوکیا N90 و نوکیا ۵۳۰۰ را روانه بازار کرده است. 

nokia n90.jpg

نوکیا N90

در حال حاضر، هیچ اطلاعیه رسمی پیرامون پایان کار برند نوکیا منتشر نشده ولی شواهد و مدراک نشان می‌دهند که HMD دیگر قصدی برای تولید گوشی تحت برند نوکیا ندارد. 

برند HMD اعلام کرده که قصد دارد گوشی‌های ارزان، مفرح، سریع و امن را در اختیار کاربران قرار دهد. اخیرا نیز رندر و تصویری از یک گوشی متعلق به این برند فاش شد که دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی و قابلیت لرزشگیر اپتیکال آن را نشان می‌دهد. به علاوه، گزارش شده که HMD در حال توسعه شش گوشی جدید است که به زودی عرضه می‌شوند. 



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید