خانهاخبار
اپل با هوش‌مصنوعی خود، در آستانه سبقت از سامسونگ و گوگل

اپل با هوش‌مصنوعی خود، در آستانه سبقت از سامسونگ و گوگل

جدیدترین گزارش‌ها نشان می‌دهد اپل به‌تازگی در حال آزمایش مدل‌های هوش مصنوعی خود در برابر ChatGPT است، تا ویژگی‌های جدید آیفون را بهبود بخشد.

۱۱ بهمن ۱۴۰۲

Untitled-2.gif
هوش‌مصنوعی کلید‌‌واژه جدیدی در صنعت گوشی‌های هوشمند است که در حال حاضر گوگل و سامسونگ در بخش اندروید پیشرو هستند. هم‌چنین انتظار می‌رود اپل در ماه ژوئن ویژگی‌های جدید مبتنی بر هوش‌مصنوعی را با انتشار iOS 18 معرفی کند.

شواهدی مبنی بر آزمایش مدل‌های هوش‌مصنوعی اپل در برابر ChatGPT در نسخه بتای iOS 17.4 یافت شده است و تلاش‌های مداوم اپل برای بهبود دستیار صوتی Siriکه با استفاده از مدل زبان بزرگ هوش‌مصنوعی انجام می پذیرد را نشان می‌دهد.

طبق گزارش ها، اپل در آزمایش‌های داخلی برای کمک به پیشرفت مدل‌های هوش‌مصنوعی خود از ChatGPT AP استفاده می‌کند. این کمپانی تا‌کنون چیزی اعلام نکرده است، اما حدس می‌زنیم که از هوش مصنوعی گوگل جمینی (Google Gemini) که نسخه‌ای از آن مخصوصاً برای گوشی‌های هوشمند ساخته شده است، استفاده کند.

شواهد نشان می‌دهد که اپل در نسخه جدید خود قصد دارد با استفاده از قابلیت‌های هوش‌مصنوعی چندین کار را هم‌زمان انجام دهد. موضوعی که قبلا توسط بلومبرگ نیز گزارش شده بود ادغام‌کردن سیری با برنامه Messages است که به لطف این ادغام می‌تواند پاسخ خودکار و قابلیت خلاصه‌سازی را دریافت کند. بلومبرگ همچنین فاش کرد که ویژگی‌های هوش مصنوعی به Apple Music و برنامه‌های بهره‌وری مانند Pagesو Keynote می‌آیند.

در‌نهایت هر چند اپل در حوزه‌ی هوش‌مصنوعی در مقایسه با دیگر کمپانی‌ها دیرتر شروع به فعالیت کرده‌است اما تلاش های پی‌در‌پی آن علاقه‌مندان این کمپانی را به این باور رسانده‌است که می‌تواند به موفقیت‌های لازم برسد.



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید