خانهاخبار
برای آی‌فون‌های سری ۱۶ منتظر تغییرات بزرگی نباشید!

برای آی‌فون‌های سری ۱۶ منتظر تغییرات بزرگی نباشید!

مینگ چی کو افشاگر معروف محصولات اپل، امروز گفته که نه آ‌ی‌فون ۱۶ و نه آی‌فون ۱۶ پرو تغییر بزرگ و مهمی نخواهند داشت.

۱۱ بهمن ۱۴۰۲

به گفته مینگ چی کو تحلیلگر زنجیره تامین اپل، مدل‌های آی‌فون ۱۶ که اواخر امسال عرضه می‌شوند، هیچ تغییر قابل توجهی در طراحی نخواهند داشت.

کو همچنین گفته که بعید است اپل ویژگی‌های مولد هوش مصنوعی «جامع‌تر» را تا زمانی که سری آی‌فون ۱۷ در سال آینده عرضه شود، ارایه دهد.

iPhone-16-Side-2-Feature.jpg

کو امروز در یک پست وبلاگی در Medium نوشته: «انتظار می‌رود که اپل مدل‌های جدید آی‌فون را با تغییرات قابل ‌توجه در طراحی و اکوسیستم برنامه‌های کاربردی GenAI جامع‌تر و متمایزتر تا سال ۲۰۲۵ عرضه نکند».

کو بر این باور است که طراحی‌های تاشو و ویژگی‌های هوش مصنوعی مولد دو مورد از بزرگ‌ترین گرایش‌ها برای گوشی‌های هوشمند سطح بالا در حال حاضر هستند و او فکر می‌کند که فروش آی‌فون‌ها ممکن است در سال ۲۰۲۴ کاهش یابد، زیرا اپل هنوز محصولاتی متمرکز بر این حوزه‌ها را عرضه نکرده است.

یکی از تغییرات سخت افزاری قابل توجهی که برای سری آی‌فون ۱۶ شایعه شده، اضافه شدن یک دکمه به اصطلاح «کپچر» برای اقدامات مرتبط با ویدیو است. طبق گزارش اخیر، این دکمه به فشار و لمس پاسخ می‌دهد. به عنوان مثال، این گزارش می‌گوید که کاربران می‌توانند با کشیدن انگشت به چپ و راست روی دکمه، فوکوس با فشار ملایم و شروع ضبط ویدیو با فشار قوی‌تر، در برنامه دوربین بزرگ‌نمایی و کوچک‌نمایی کنند.

همچنین انتظار می‌رود که مدل‌های حرفه‌ای‌تر آی‌فون ۱۶ پرو و آی‌فون ۱۶ پرو مکس دارای نمایشگرهای ۶٫۳ و ۶٫۹ اینچی بزرگ‌تر در مقایسه با نمایشگرهای ۶٫۱ و ۶٫۷ اینچی برای آی‌فون ۱۵ پرو و آی‌فون ۱۵ پرو مکس باشند.

به نظر شما آیا یک دکمه جدید و نمایشگر بزرگتر تغییری بزرگ محسوب می‌شود یا به اعتقاد کو موضوع قابل توجهی نیست؟



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید