خانهاخبار
قابلیت تشخیص تصادف در آینده نزدیک به گلکسی اس ۲۴ اولترا و گلکسی زد فولد ۵ اضافه خواهد شد

قابلیت تشخیص تصادف در آینده نزدیک به گلکسی اس ۲۴ اولترا و گلکسی زد فولد ۵ اضافه خواهد شد

یکی از توسعه دهندگان پس از بررسی رابط کاربری One UI 6.1، متوجه کد سیستمی شده که به قابلیت تشخیص تصادف در گلکسی اس ۲۴ اولترا و گلکسی زد فولد ۵ اشاره می‌کند.

۱۰ بهمن ۱۴۰۲

اینطور که به نظر می‌رسد؛ شرکت سامسونگ در آینده نزدیک قصد اضافه کردن قابلیت تشخیص تصادف به پرچمدار امسال خود یا همان گلکسی اس ۲۴ اولترا و گوشی تاشوی گلکسی زد فولد ۵ را دارد. «میشال رحمان» که یکی از توسعه دهندگان و خبرنگاران تکنولوژی شناخته شده به حساب می‌آید؛ به تازگی پس از بررسی دقیق رابط کاربری One UI 6.1 متوجه کدی مخفی به نام «Car Crash Detect Wakeup» شده که به طور مستقیم به قابلیت تشخیص تصادفات رانندگی اشاره می‌کند.

crash 1.jpg

به گفته آقای «رحمان»، این قابلیت با استفاده از اطلاعات سنسور‌هایی مانند شتاب‌سنج و ژیروسکوپ عمل می‌کند؛ اما هنوز مشخص نیست که آیا سامسونگ این ویژگی را به محصولاتی چون گلکسی اس ۲۴، گلکسی اس ۲۴ پلاس و پرچمداران سال گذشته خود نیز اضافه خواهد کرد یا آن را به صورت انحصاری در جدیدترین پرچمدار اصلی خود و البته گوشی تاشوی گران‌قیمت گلکسی زد فولد ۵ قرار داده است.

crash 2.jpg

قابلیت تشخیص تصادف برای نخستین بار در سال ۲۰۱۹ به گوشی‌های پیکسل ۳ اضافه شد و شرکت اپل نیز در سال ۲۰۲۲ آن را به سری آیفون ۱۴ و اپل‌ واچ‌های جدید خود اضافه کرد. 



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید