خانهاخبار
کدهای tvOS 17.4 به یک سیستم عامل مرموز اشاره دارند

کدهای tvOS 17.4 به یک سیستم عامل مرموز اشاره دارند

در اولین نسخه بتا از tvOS 17.4 کدهایی کشف شده که به نظر می‌رسد قرار است اپل سیستم عامل جدیدی را عرضه کند که مرتبط با خانه‌های هوشمند است.

۱۰ بهمن ۱۴۰۲

کدهای کشف شده در اولین نسخه بتا tvOS 17.4 نشان می‌دهد که کار اپل بر روی «homeOS» در پشت صحنه ادامه دارد.

در ژوئن ۲۰۲۱ (خرداد ۱۴۰۰)، اپل دو آگهی شغلی را فهرست کرد که به homeOS اشاره می‌کردند، اما زمانی که رسانه‌ها متوجه آن شدند، این عبارت را حذف کرد. از آن زمان تاکنون هیچ نشانه‌ای از homeOS ندیده بودیم تا امروز که اولین نسخه بتا tvOS 17.4 منتشر شد.

homeOS2.jpg

هوم پاد ۲۰۱۸ اپل هنگام عرضه نسخه اصلاح شده iOS 11 را اجرا کرد، اما اپل با انتشار نرم افزار HomePod 13.4 به استفاده از پلتفرم tvOS برای هوم پاد روی آورد. به عنوان بخشی از تلاش خود برای توسعه حضور گسترده در خانه‌های هوشمند، اپل در نهایت به نظر می‌رسد که نرم افزار tvOS و HomePod را در آینده ترکیب کند و احتمالا آن را به عنوان homeOS تغییر نام دهد.

به گفته مارک گورمن از بلومبرگ، اپل فعالانه روی نمایشگر خانه هوشمند جدیدی کار می‌کند که با اکو شو، متا پورتال و گوگل نست هاب رقابت کند. گفته می‌شود صفحه نمایش خانه هوشمند اپل دارای طراحی شبیه آی‌پد و دوربینی برای تماس های فیس تایم است و به نظر می‌رسد قرار است روی دیوار نصب شود تا به عنوان کنسول مرکزی برای محصولات خانه هوشمند عمل کند. این دستگاه همچنین می‌تواند دارای بلندگوهایی شبیه به هوم پاد باشد و اگر این محصول عرضه شود، به احتمال قوی در دسته محصولات هوم پاد اپل قرار می‌گیرد.

همچنین شایعاتی در مورد نسخه نسل بعدی هوم پاد با نمایشگر در بالای دستگاه منتشر شده است و این محصول می‌تواند در اوایل سال ۲۰۲۴ عرضه شود. از طرفی homeOS می تواند به هاب خانگی شبیه به آی‌پد در حال کار یا هوم پاد با نمایشگر اشاره کند، اما این امکان نیز وجود دارد که هیچ کدام از این دو نباشد.

ویژگی شیرپلی هم امروز برای هوم پاد اضافه شده که در نسخه اول بتای tvOS 17.4 به کار اپل بر روی هوم پاد با صفحه نمایش اشاره می‌کند. به‌روزرسانی یک کد QR به برنامه اپل موزیک روی تلویزیون اضافه می‌کند که می‌تواند توسط دیگران اسکن شود تا جلسه شیرپلی درست روی دستگاه شروع شود. بنابراین یک هوم پاد با صفحه نمایش می‌تواند عملکردی مشابه داشته باشد.

انتظار می‌رود tvOS 17.4 در ماه مارس (اسفند ماه) در کنار iOS 17.4 عرضه عمومی شود و زمان آن نزدیک به زمانی است که اپل گاهی یک رویداد بهاری برگزار می‌کند. ما شایعاتی مبنی بر به‌روزرسانی آی‌پد هم در اواخر ماه مارس شنیده‌ایم، بنابراین با توجه به ذکر کلمه homeOS در tvOS 17.4 و رویداد احتمالی آینده، ممکن است نیاز نباشد تا زمان زیادی را منتظر بمانیم تا جواب تمامی سوال‌های خود را در این خصوص بدانیم.



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید