خانهاخبار
پرچمدار بعدی سونی سه دوربین ۴۸ مگاپیکسلی خواهد داشت

پرچمدار بعدی سونی سه دوربین ۴۸ مگاپیکسلی خواهد داشت

پرچمدار موردانتظار سونی یعنی اکسپریا ۱ مارک ۶ احتمالا به سه دوربین ۴۸ مگاپیکسلی مجهز خواهد شد که از نوع Exmor T for mobile هستند.

۱۰ بهمن ۱۴۰۲

در ماه سپتامبر سال گذشته میلادی، گزارشی ادعا کرد که پرچمدار جدید برند سونی یعنی اکسپریا ۱ مارک ۶ (Xperia 1 VI) یک ماه پس از معرفی سری گلکسی اس ۲۴ رونمایی خواهد شد. حالا با توجه به این که سری پرچمدار سامسونگ در طی ماه جاری معرفی شد، به نظر می‌رسد باید منتظر عرضه پرچمدار سونی نیز باشیم.

بر اساس جدیدترین گزارش منتشر شده، اطلاعاتی پیرامون گوشی موردانتظار سونی فاش شده که خبر بهبود بزرگ سیستم دوربین آن می‌دهد. با توجه به انتشار این گزارش، به نظر می‌رسد تا رونمایی از سونی اکسپریا ۱ مارک ۶ زمان زیادی باقی نمانده است. 

Sony 1.jpg

سونی اکسپریا ۱ مارک ۵

طبق این گزارش، تصویری تبلیغاتی از اکسپریا ۱ مارک ۶ به اشتراک گذاشته شده که نشان می‌دهد این پرچمدار به سه دوربین ۴۸ مگاپیکسلی مجهز خواهد شد. هر سه این دوربین‌ها از نوع Exmor T for mobile هستند که سنسور تصویربرداری پیشرفته سونی با فناوری Transistor Pixel دولایه محسوب می‌شوند. برای مقایسه، گوشی نسل قبلی اکسپریا ۱ مارک ۵ تنها از یک دوربین ۴۸ مگاپیکسلی Exmor T for mobile بهره می‌برد که با دو دوربین ۱۲ مگاپیکسلی همراه شده است. 

در این گزارش همچنین برخی از مشخصات فنی هر کدام از سنسورهای اکسپریا ۱ مارک ۶ ذکر شده است. یکی از این دوربین‌ها سنسور 1/1.4 اینچی خواهد بود که از اندازه ۱٫۱۳ میکرومتری و گشودگی دیافراگم f/1.4 بهره می‌برد. این سنسور از قابلیت فوکوس خودکار Dual-PD نیز پشتیبانی می‌کند و زوم اپتیکال ۲ برابری را برای کاربران به ارمغان می‌آورد.

Sony Xperia 1 VI.jpg

دیگر دوربین اکسپریا ۱ مارک ۶ یک سنسور 1/2.7 اینچی است که به فناوری ۲ در ۲ On-Chip-Lens مجهز شده است. این فناوری در کنار آن که حساسیت به نور سنسور را افزایش می‌دهد باعث بهبود دامنه پویایی (Dynamic Range / دامنه داینامیکی) و سرعت ثبت تصاویر نیز می‌شود. گزارش شده که این سنسور یک لنز فوق عریض را به همراه دارد که از فاصله کانونی ۱۴ تا ۱۸ میلی‌متری برخوردار است. 

آخرین سنسور اکسپریا ۱ مارک ۶ نیز از اندازه 1/2.7 اینچی بهره می‌برد و دارای فناوری On-Chip-Lens خواهد بود. البته این سنسور از نوع تله‌فوتو است که زوم اپتیکال ۳ برابری و زوم ۶ برابری کراپ را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. 

Sony MWC.jpg

در نهایت باید اشاره کرد که سونی ظاهرا گوشی اکسپریا ۱ مارک ۶ را در طی کنگره جهانی موبایل سال ۲۰۲۴ (MWC 2024) که در تاریخ ۲۶ فوریه (۷ اسفند)‌ برگزار می‌شود رونمایی خواهد کرد. 



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید