خانهاخبار
فرآیند تولید آیپد پرو نسل جدید با نمایشگر OLED آغاز شده است

فرآیند تولید آیپد پرو نسل جدید با نمایشگر OLED آغاز شده است

تبلت‌های پرمیوم اپل با نمایشگر اولد و تراشه قدرتمند M3 در اواخر ماه مارس سال جاری میلادی از راه می‌رسند.

۹ بهمن ۱۴۰۲

برای اولین بار از زمان عرضه نخستین نسل آیپد در سال ۲۰۱۰ میلادی،  اپل سال ۲۰۲۳ را به بدون معرفی هیچگونه مدل جدیدی از سری آیپد به اتمام رساند. به نظر می‌رسد که اپل قصد داشته که در آینده خانواده آیپد یک بازنگری داشته باشد چرا که پس از به پایان رسیدن پاندمی کرونا، فروش تبلت‌های اپل کاهش قابل توجهی داشته است. 

مینگ چی کو که یکی از افشاگران و تحلیلگران شناخته‌شده محصولات اپل به شمار می‌رود در ماه نوامبر سال گذشته میلادی ادعا کرد که فرآیند تولید انبوه مدل‌های جدید سری آیپد در سه‌ماهه اول و یا دوم سال ۲۰۲۴ میلادی آغاز خواهد شد.

ipad pro 1.jfif

حالا اما یکی دیگر از کارشناس‌های برجسته دنیای فناوری به نام مارک گرمن اعلام کرده که اپل در حال حاضر تولید انبوه نسل جدید سری آیپد پرو را آغاز کرده است. 

گزارش شده که مدل‌های جدید آیپد پرو به نمایشگر اولد مجهز خواهند شد. همچنین یک کد مخفی در نسخه بتای iOS 17.4 کشف شده که ادعا می‌کند جای دوربین TrueDepth در مدل‌های آیپد پرو تغییر پیدا خواهد کرد. در این رابطه، زمانی که تبلت در حالت افقی نگه داشته شود، دوربین در بخش بالایی تبلت قرار خواهد گرفت. 

در حال حاضر، دوربین فیس آیدی در حالت عمودی در بخش بالایی تبلت دارد. در واقع، زمانی که تبلت را صفحه کلید Magic Keyboard متصل کنید، دوربین در کنار بدنه دیده می‌شود. این موضوع زمانی که کاربر می‌خواهد در حالت افقی به برقراری تماس ویدئویی بپردازد مشکل‌ساز خواهد شد. 

ipad pro.jpg

در میان‌ دیگر مدل‌های سری آیپد، اپل تنها محل قرارگیری دوربین سلفی نسل ۱۰ آیپد استاندارد را تغییر داده و آن را به بخش بالایی بدنه (در حالت افقی) منتقل کرده است. 

در ادامه گزارش خود، آقای گرمن ادعا کرده که مدل‌های جدید آیپد پرو در اواخر ماه مارس سال جاری میلادی معرفی و عرضه خواهند شد. قلب تپنده این تبلت‌ها تراشه M3 خواهد بود که در سخت‌افزار پرچمدار اپل به شمار می‌رود. نمایشگر نسل جدید آیپد پرو با بهبودی قابل توجه همراه شده و به پنل اولد مجهز خواهند شد.

مینگ چو کو پیش‌بینی کرده که اپل امسال حدود ۶ الی ۸ میلیون واحد از مدل‌های جدید آیپد پرو را روانه بازار می‌کند. البته این تحلیلگر ادعا کرده که فروش نسل جدید آیپد پرو احتمالا به دلیل قیمت بالاتر آن‌ها و همچنین عرضه نسخه ۱۲٫۹ اینچی آیپد ایر تحت تاثیر منفی قرار خواهد گرفت. 



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید