خانهاخبار
ویژگی جدید iOS 17.4 به یادگیری زبان کمک می‌کند

ویژگی جدید iOS 17.4 به یادگیری زبان کمک می‌کند

گوش دادن به پادکست یکی از روش‌های موثر یادگیری زبان است، اما بسیاری از اوقات پیش آمده که در حین گوش کردن به پادکست دوست داشته باشیم متن آن پادکست را ببینیم تا بهتر موضوع را متوجه شویم.

۷ بهمن ۱۴۰۲

نسخه بتای iOS 17.4 که اپل دیروز در اختیار توسعه دهندگان قرار داد، تغییرات عمده اکوسیستم اپلیکیشن‌ها را در اتحادیه اروپا معرفی می‌کند، اما تعداد انگشت شماری از ویژگی‌های دیگر نیز وجود دارد که تحت الشعاع قرار گرفته‌اند. یکی از این ویژگی‌های جدید، گزینه نمایش متن پادکست‌ها در این برنامه است که مشابه ویژگی نمایش اشعار در اپل موزیک است.

آپلودهای اخیر در برنامه پادکست دارای نماد متن جدیدی هستند و اگر روی آن ضربه بزنید، رونوشت کامل کل پادکست را نشان می‌دهد. نکته مهم و کارامد اینکه همانند اپل موزیک، متن پادکست به شکل خودکار در حین پخش اسکرول می‌شود.

podcast-app-transcript.jpg

به نظر می‌رسد که متن پادکست‌ها به طور خودکار تولید می‌شوند، اما نسبتا دقیق هستند. هنگام پخش یک پادکست جدید، متن‌ها فقط چند ثانیه طول می‌کشند تا تولید شوند، بنابراین می‌توانند برای تعیین اینکه آیا محتوای یک نمایش ارزش صرف وقت برای گوش دادن دارد یا خیر مفید باشند. در این قسمت جستجوی یک کلمه یا عبارت خاص پشتیبانی می‌شود و ضربه زدن روی آن کلمه یا عبارت به آن نقطه در قسمت پرش می‌کند.

توجه داشته باشید که در حال حاضر همه قسمت‌های پادکست متن ندارند، اما اپل می‌گوید که رونوشت‌های قسمت‌های کاتالوگ برگشتی به مرور زمان اضافه می‌شوند. متن‌ها به زبان‌های انگلیسی، فرانسوی، آلمانی و اسپانیایی در دسترس هستند و میزبان‌های پادکست نیز این گزینه را دارند که به جای استفاده از نسخه تولید شده به‌طور خودکار، رونوشت‌های خود را به صورت دستی آپلود کنند.

iOS 17.4 در حال حاضر در دسترس توسعه دهندگان است و اپل قصد دارد آن را در ماه مارس (اسفند ماه) برای عموم عرضه کند. سایر ویژگی‌های این نسخه عبارتند از به‌روزرسانی‌های گسترده در اروپا، نکاتی درباره ویژگی‌های جدید که به تجربه کارپلی به‌روزرسانی می‌شوند، و موارد دیگر.



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید