خانهاخبار
!مدیر عامل نتفلیکس: عرضه اپلیکیشن برای ویژن پرو فعلا ارزشش را ندارد

!مدیر عامل نتفلیکس: عرضه اپلیکیشن برای ویژن پرو فعلا ارزشش را ندارد

نتفلیکس تنها شرکت معروف نیست که در حال حاضر قصد ندارد برای ویژن پرو اپلیکیشن ارایه دهد٫ بلکه سرویس‌های دیگری از قبیل اسپاتیفای و یوتیوب نیز گفته‌اند که فعلا چنین اقدامی نخواهند کرد.

۷ بهمن ۱۴۰۲

پیش ‌سفارش‌های اپل ویژن پرو از هفته گذشته آغاز شد و چند روز پیش، مینگ چی کو تحلیلگر محصولات اپل گزارش داد که اپل بین ۱۶۰ تا ۱۸۰ هزار دستگاه فروخته است. با این حال به نظر می‌رسد صاحبان نسل اول هدست واقعیت ترکیبی اپل، از دیدن عنوان‌های جذاب نتفلیکس در این دستگاه گران قیمت محروم باشند.

netflix app for vision pro.jpg

گرگ پیترز مدیر عامل نتفلیکس، به تازگی با «Stratechery» مصاحبه‌ای داشته و در این مصاحبه گفته که این شرکت برنامه‌ای برای عرضه اپلیکیشن برای ویژن پرو ندارد. او به طور خلاصه گفته که در واقع این موضوع فعلا ارزش سرمایه‌گذاری ندارد زیرا مشترکین بالقوه کافی وجود ندارد که هدست را نسبت به میزان تلاشی که برای انتقال برنامه استریم به پلتفرم لازم است، ارزشمند کند.

البته این بدان معنا نیست که هرگز یک برنامه نتفلیکس در اپل ویژن پرو وجود نخواهد داشت و پیترز هم مخالف آن نیست، اما در حال حاضر این شرکت فقط منتظر است ببیند وضعیت چگونه پیش خواهد رفت.

نتفلیکس اولین شرکتی نیست که از راه‌اندازی یک برنامه بومی برای هدست اپل صرف‌نظر می کند، یوتیوب و اسپاتیفای نیز هیچ برنامه‌ای برای ساخت برنامه‌های اختصاصی ندارند، هرچند که برای استفده از این سرویس‌ها می‌توانید از مرورگر وب استفاده کنید.

سرویس استریم اپل تی وی پلاس خود شرکت اپل در ویژن پرو در دسترس است و فقط یک صفحه مجازی نیست، بلکه این شرکت فرمت جدیدی به نام «Apple Immersive Video» راه‌اندازی کرده که فیلم ۱۸۰ درجه سه بعدی با وضوح 8K و با صدای فضایی دارد.

نتفلیکس در سال ۲۰۱۵ یک برنامه واقعیت مجازی راه‌اندازی کرد و حتی از سری محبوب «Stranger Things» برای پخش ویدیوی ۳۶۰ درجه استفاده کرد (اگرچه آن را در یوتیوب پست کرد). این شرکت فیلم‌های واقعیت مجازی زیادی دارد که می‌توانید آنها را نیز امتحان کنید اما در حال حاضر در ویژن پرو نیست و باید دید که سرنوشت سرویس‌ها معروف مذکور در ویژن پرو به کجا پیش می‌رود.



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید