خانهاخبار
هواوی از گوشی نوا Y72 برای بازارهای جهانی رونمایی کرد

هواوی از گوشی نوا Y72 برای بازارهای جهانی رونمایی کرد

هواوی به تازگی از محصولی مقرون به صرفه به نام نوا Y27 رونمایی کرده که نسخه بازار جهانی گوشی Enjoy 70 به شمار می‌رود.

۷ بهمن ۱۴۰۲

در ماه دسامبر سال ۲۰۲۳ میلادی، هواوی از گوشی Enjoy 70 برای بازار چین رونمایی کرد. حالا اما پس از گذشت یک ماه، غول فناوری چین این گوشی را برای بازارهای جهانی عرضه کرده که هواوی نوا Y72 نام دارد و به زودی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. 

nova y72.jpg

هواوی نوا Y72 در وبسایت رسمی این شرکت در کشور آفریقای جنوبی لیست شده است. این گوشی از همان طراحی، محتوای بازاریابی و حتی کلید اختصاصی X (برای دسترسی سریع به اپلیکیشن‌ها) مشابه Enjoy 70 بهره می‌برد. 

گوشی جدید هواوی به باتری حجیم ۶۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی مجهز شده است که از شارژ ۲۵ واتی پشتیبانی می‌کند. به علاوه، این گوشی برای تصویربرداری از دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی و سنسور ثانویه ۲ مگاپیکسلی استفاده می‌کند.

nova y72 1.jpg

قلب تپنده هواوی نوا Y72 تراشه Kirin 710A است که متاسفانه هنوز کانفیگ‌های حافظه رم و حافظه داخلی آن مشخص نشده است. نمایشگر گوشی نیز یک پنل ۶٫۷۵ اینچی ال‌سی‌دی با رزولوشن تصویر اچ‌دی خواهد بود. 

در نهایت باید اشاره کرد که هواوی نوا Y72 احتمالا با EMUI روانه بازار خواهد شد در حالی که گوشی Enjoy 70 با HarmonyOS 4 در بازار چین به فروش می‌رسد. نوا Y72 در دو رنگ سبز و مشکی عرضه خواهد شد و با قیمت ۴٬۹۹۹ رند آفریقای جنوبی (۲۶۵ دلار) در وبسایت هواوی ثبت شده است. 



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید