خانهاخبار
رقابت سنگین پردازنده‌ها؛ گلکسی اس ۲۴ اولترا در برابر گلکسی اس ۲۴ پلاس

رقابت سنگین پردازنده‌ها؛ گلکسی اس ۲۴ اولترا در برابر گلکسی اس ۲۴ پلاس

گلگسی اس 24 اولترا، پرچمدار جدید سامسونگ در سال 2024 است که برخلاف دیگر مدل‌ها، در تمامی بازارها با تراشه اختصاصی یافته کوالکام برای گلکسی (اسنپ‌دراگون 8 نسل 3)، خود نمایی می‌کند. گلکسی اس 24 پلاس و گلکسی اس 24، نسخه‌های دیگر این سری هستند که تنها برای بازار آمریکا، با تراشه کوالکام عرضه می‌‎شوند و برای سایر بازارها، از تراشه خود سامسونگ (اگزینوس 2400) استفاده می‌کنند.

در ادامه به مقایسه پردازنده‌های این سری سامسونگ خواهیم پرداخت که نتایج جالبی ارائه شده است.

۶ بهمن ۱۴۰۲

سامسونگ امسال برای پرچمدار خود یعنی گلکسی اس 24 اولترا، از تراشه خانگی خودش استفاده نکرده است و آن را فقط برای نسخه‌های استاندارد و پلاس، به‌کار برده است. تراشه اسنپ‌دراگون 8 نسل 3 کوالکام که برای گلکسی اختصاصی‌تر طراحی شده است، برتری ذاتی نسبت به پردازنده‌‌‌‌های اگزینوس سامسونگ دارند. اما این لزوماً ثابت نمی‌کند که مدل‌های مجهز به اسنپدراگون 8 نسل 3 عملکرد بهتری خواهند داشت. برعکس، اگزینوس 2400 ممکن است برای بسیاری از کاربران گزینه بهتری باشد.

کاربری در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نتایج آزمایش مقایسه‌ای D Mark Solar Bay3 بین پردازنده‌های اسنپ‌دراگون 8 نسل 3 و اگزینوس 2400، که توسط سایت کره‌ای انجام شده بود، به اشتراک گذاشته است.

این تست در واقع، قدرت گرافیکی پردازنده‌ها را به چالش می‌کشد و عملکرد آنها را در یک بازی طولانی و سنگین، شبیه‌سازی و مقایسه می‌‎کند. با انجام این تست، می‌توان متوجه شد که آیا مشکلات پایداری یا سیستم خنک‌کننده وجود دارد یا خیر. به‌طور خلاصه، می‌تواند به شما کمک کند تا متوجه شوید عملکرد گوشی شما در هنگام استفاده زیاد چگونه تغییر می‌کند و چگونه گرما را مدیریت می کند.

galaxy-s24-stress-benchmark.jpg

گلکسی اس 24 اولترا، به حداکثر امتیاز 8249 و حداقل امتیاز 3984 و امتیاز پایداری 48.3 درصد دست یافت. گلکسی اس 24 پلاس نیز با پردازنده اگزینوس 2400، با حداکثر و حداقل امتیاز به ترتیب 8905 و 5755 و پایداری 64.6 درصد به مراتب بهتر عمل کرد. نتیجه این تست نشان می‌دهد که گلکسی اس 24 پلاس، در طول دوره‌های طولانی بازی، می‌تواند عملکرد پایدار و رضایت بخشی را داشته باشد. همچنین این نتیجه می‌تواند نشان دهد که گلکسی اس 24 و اس 24 پلاس، یکی از بهترین گوشی‌های گیمینگ سال 2024 هستند.



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید