خانهاخبار
اپل پرفروش‌ترین برند در بزرگ‌ترین بازار جهان است

اپل پرفروش‌ترین برند در بزرگ‌ترین بازار جهان است

اپل برای اولین بار موفق شده که به پرفروش‌ترین برند گوشی‌های هوشمند در بازار چین بدل شود که خبر از محبوبیت آیفون در نزد کاربران چینی می‌دهد. 

۶ بهمن ۱۴۰۲

موسسه IDC چندی پیش تایید کرد که اپل با شکست سامسونگ به پرفروش‌ترین برند بازار گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۲۳ میلادی بدل شده است. حالا به نظر می‌رسد بخش بزرگی از موفقیت چشمگیر کوپرتینونشین‌ها به فروش قابل توجه آیفون‌ها در بزرگ‌ترین بازار موبایل جهان مربوط می‌شود.

موسسه آماری IDC در جدیدترین گزارش خود ادعا کرده اپل در سال ۲۰۲۳ میلادی لقب پرفروش‌ترین برند موبایل را در کشور چین که بزرگ‌ترین بازار گوشی هوشمند در جهان محسوب می‌شود به خود اختصاص داده است. اپل در حالی به این موفقیت نائل آمده که سامسونگ حتی موفق نشده که در بین پنج برند برتر بازار چین قرار بگیرد. 

iphone.jfif

سامسونگ در بازار جهانی موفق به شکست شیائومی شده بود ولی اوضاع در بازار چین کمی تفاوت دارد و این شیائومی است که در سال گذشته میلادی و در بازار خانگی فروش بیشتری از سامسونگ را تجربه کرده است.

طبق گزارش IDC که مبنای آن بر پایه سال ۲۰۲۳ میلادی است، اپل با سهم ۱۷٫۳ درصدی از بازار چین به پرفروش‌ترین برند بازار بدل شده است. در رده دوم شاهد قرارگیری آنر هستیم که سهم ۱۷٫۱ درصدی از بازار را به خود اختصاص داده است. در رده‌های سوم و چهارم ویوو و اوپو جای گرفته‌اند که به ترتیب از سهم ۱۶٫۷ درصدی و ۱۶٫۵ درصدی برخوردار شده‌اند. شیائومی نیز با سهم ۱۳٫۲ درصدی جایگاه پنجم را در اختیار خود گرفته است. 

IDC.jfif

برای اولین بار در تاریخ، آیفون موفق شده که به محبوب‌ترین گوشی بازار چین بدل شود. در واقع، اپل با کمترین میزان افت فروش در سال ۲۰۲۳ میلادی (به نسبت سال قبل آن) همراه شده است. ویوو نیز با کاهش سهم ۱۵٫۵ درصدی بیشترین میزان افت فروش را تجربه کرده است. موفقیت اپل زمانی به چشم می‌آید که دیگر برندهای حاضر در لیست IDC همگی چینی هستند و در بازار خانگی فعالیت می‌کنند. 

غایب بزرگ گزارش IDC برند هواوی است که در سال ۲۰۲۳ میلای در بین پنج برند برتر قرار نگرفته است. با این وجود، هواوی در سه‌ماهه چهارم سال گذشته میلادی سهمی ۱۳٫۹ درصدی را در اختیار داشته که رشد چشمگیر ۳۶٫۲ درصدی در مقایسه با سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۲۲ داشته است. 

IDC 1.jfif

در نهایت باید اشاره کرد که فروش کلی گوشی هوشمند در بازار چین برابر با ۲۷۱٫۳ میلیون واحد بوده که در مقایسه با سال ۲۰۲۲ میلادی کاهش ۵ درصدی داشته است. 



جدیدترین‌ اخبار

google-pixel-8-pro-gsm-ir
تمامی جزئیات مربوط به سری پیکسل ۹ فاش شد!

افشاگری شناخته‌شده تصاویری تبلیغاتی از پرچمدارهای گوگل را به اشتراک گذاشته که مشخصات فنی آن‌ها را تایید می‌کنند.

بیشتر بخوانید
نتایج تست باتری گلکسی زد فولد 6 خبرهای خوبی برای طرفداران سامسونگ ندارد

جدیدترین گوشی تاشو سامسونگ، گلکسی زد فولد 6 (Galaxy Z Fold 6) در تست‌های عمر باتری نتایجی را کسب کرده که احتمالا طرفداران سامسونگ را ناامید خواهد کرد.

بیشتر بخوانید
قابلیت جدید YouTube Music: زمزمه کن و آهنگ مورد علاقه‌ات رو پیدا کن!

به کمک ویژگی جدید یوتیوب موزیک، می‌توانید با زمزمه کردن، آهنگی که به دنبال آن هستید را پیدا کنید.

بیشتر بخوانید