خانهاخبار
بروزرسانی Wear OS 5 امسال معرفی می‌شود

بروزرسانی Wear OS 5 امسال معرفی می‌شود

نسل جدید نرم‌افزار مخصوص ساعت‌های هوشمند که بر پایه اندروید ۱۴ است احتمالا همراه با سری گلکسی واچ ۷ رونمایی خواهد شد. 

۵ بهمن ۱۴۰۲

اگر از کاربران سری پیکسل واچ یا سری گلکسی واچ باشید، به طور قطع می‌دانید که بروزرسانی‌های اصلی سیستم عامل Wear OS به طور منظم عرضه نمی‌شوند. حالا اما به نظر می‌رسد که نسل بعدی Wear OS احتمالا در طی سال جاری میلادی معرفی خواهد شد. 

وبسایت 9to5Google به تازگی ادعا کرده که سامسونگ و گوگل در حال آماده‌سازی برای عرضه بروزرسانی Wear OS 5 هستند که برپایه اندروید ۱۴ توسعه داده می‌شود. به علاوه، گزارش شده که غول فناوری کره روی سازگاری نسل جدید Wear OS‌ با سری گلکسی واچ ۷ کار می‌کند. 

Galaxy Watch.jpg

اگ گوگل امسال نیز استراتژی سال گذشته خود را تکرار کند، شاهد معرفی Wear OS 5‌ با سری گلکسی واچ ۷ خواهیم بود که در تابستان سال ۲۰۲۴ میلادی از راه می‌رسد. در پاییز سال جاری نیز احتمالا پیکسل واچ ۳ با سیستم عامل Wear OS 5 روانه بازار خواهد شد. 

طبق گزارش این وبسایت، به نظر می‌رسد گوگل در نظر دارد که بروزرسانی‌های Wear OS‌ را به صورت سالانه در اختیار کاربران قرار دهد. عرضه منظم و با برنامه بروزرسانی WearOS قطعا باعث خوشحالی کاربران ساعت‌های مجهز به این سیستم عامل خواهد شد. 

عرضه سالانه بروزرسانی‌های Wear OS نه تنها این سیستم عامل را به رقیب watchOS اپل واچ بدل می‌کند بلکه آن را با بروزرسانی‌های منظم اندروید هماهنگ می‌سازد. در نتیجه، سامسونگ و گوگل راحت‌تر قابلیت‌های بین اندروید و Wear OS را به اشتراک می‌گذارند و تجربه کاربری یکپارچه‌تری را برای محصولات خود به ارمغان می‌آورند. 

Wear OS 4.jfif

در طی چندین سال گذشته، بروزرسانی Wear OS تنها با بروزرسانی‌های اندروید ۹، ۱۱ و ۱۳ عرضه شده‌اند. به طور دقیق‌تر، Wear OS 2.2 که در سال ۲۰۱۸ معرفی شد برپایه اندروید ۹ بوده و برای سال‌های متوالی بدون تغییر باقی ماند. 

در سال ۲۰۲۱ میلادی، شاهد عرضه Wear OS 3 بودیم که بر پایه اندروید ۱۱ توسعه داده شده بود و با سری گلکسی واچ ۴ روانه بازار شد. در سال ۲۰۲۲ اما پیکسل واچ معرفی شد که سیستم عامل Wear OS 3.5 را به همراه داشت. 

در سال گذشته میلادی (۲۰۲۳)، سیستم عامل Wear OS 4 (مبتنی بر اندروید ۱۴) معرفی شد که از قابلیت‌های مختلفی مانند پشتیان‌گیری برخوردار شده بود. جدا از بهبودهای مختلف‌، بروزرسانی Wear OS 4 تفاوت خاصی با نسخه 3.5 آن نداشت. 

حالا انتظار می‌رود که Wear OS 5 تجربه تازه‌ای از کار با ساعت‌های هوشمند را به ارمغان بیاورد و از ساعت‌های بیشتری پشتیبانی کند.  



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید