خانهاخبار
شایعات جدید از آیفون 16 پرومکس؛ دوربین جدید با سنسور بزرگتر در راه است؟

شایعات جدید از آیفون 16 پرومکس؛ دوربین جدید با سنسور بزرگتر در راه است؟

آیفون 16 پرومکس، پرچمدار سال آینده اپل است که شایعات و اخبار مختلفی در مورد آن گفته شده است. در این مطلب به خبر تازه‌ای می‌پردازیم که گفته می‌شود، گوشی پرچمدار آینده اپل از سنسور بزرگتر سونی استفاده خواهد کرد. 

۵ بهمن ۱۴۰۲

آیفون 16 پرومکس، یکی از جنجالی‌ترین محصولات اپل است که با توجه به تغییرات قابل توجه گلکسی اس 24 اولترا نسبت به اس 23 اولترا، گفته می‌شود شاهد تغییرات شگرفی مخصوصا در کیس دوربین خواهیم بود.

یک فاش کننده باسابقه می‌گوید که یکی از تغییرات مهم کیس دوربین در آیفون 16 پرومکس، مربوط به استفاده از سنسور IMX903 سونی خواهد بود. این سنسور در مقایسه با سنسور IMX803 آیفون 15 پرومکس، باعث افزایش اندازه سنسور از 1/1.28 اینچ به 1/1.14 اینچ می‌شود. افزایش اندازه سنسور، باعث دریافت نور بیشتر و گرفتن تصاویری با کیفیت بالاتر می‌شود. همچنین سونی در سنسور جدید خود از فناوری‌های جدیدی استفاده کرده است که باعث بهبود کیفیت فیلم‌برداری در موقعیت‌های مختلف می‌شود. گفته می‌شود که این سنسور قدرتمند، قرار است در دوربین اصلی آیفون 16 پرومکس گنجانده شود.

93430_59995_iphone-16-pro-to-get-upgraded-tetraprism-telephoto-camera-that-may-raise-costs-by-30_full.jpg

لازم به ذکر است که سنسور IMX803 سونی، به‌طور مداوم در دو نسل از گوشی‌های اپل( سری آیفون 14 و 15) استفاده شده است و گفته می‎‌شد که اپل قرار است در آیفون 15، از سنسور جدیدتر IMX903 استفاده کند که با توجه به اطلاعات آیفون 15، این سنسور جدید گویا برای نسل 16 آیفون‌ها باقی مانده است.

طبق رندرهای فاش شده دیگر، احتمالا شاهد ارتقا دوربین فوق عریض در برخی مدل‌ها و همچنین افزایش دامنه زوم اپتیکال خواهیم بود. همچنین احتمال وجود دکمه جدیدتری در آیفون 16 بالا است. 

بهینه‌سازی خودکار تصویر، یکی از مواردی است که اپل هر ساله برای محصولات جدید خود ارتقا می‌دهد و با بهبود الگوریتم‌های تصویر‌برداری، کیفیت ثبت تصاویر در هر سری از آیفون‌ها، پیشرفت قابل توجهی نسبت به نسل قبل دریافت می‌کند.

سپتامبر 2024، زمان عرضه آیفون‌های جدید گفته شده است که تا آن زمان، می‌توانیم انتظار افشای اطلاعات و شایعات بیشتری را داشته باشیم.



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید