خانهاخبار
آیا باید منتظر گلکسی زد فولد ارزان باشیم!؟

آیا باید منتظر گلکسی زد فولد ارزان باشیم!؟

به تازگی گزارشی ادعا کرده که سامسونگ در فکر عرضه یک نسخه از سری زد فولد است که با قیمت پایین‌تری روانه بازار می‌شود. 

۴ بهمن ۱۴۰۲

سامسونگ ظاهرا قصد دارد رویکرد جدیدی اتخاذ کند تا بهتر و با قدرت بیشتری در بازار گوشی‌های تاشو کشور چین حضور داشته باشد. در این رابطه، گزارش شده که نسل بعدی گوشی‌های تاشو سامسونگ ارزان‌تر و نازک‌تر خواهند شد تا بهتر به رقابت با گوشی‌های تاشو برندهایی مانند آنر، ویوو، اوپو، وان پلاس و هواوی بپردازند. 

z folf.jpg

برای مثال، گوشی‌های تاشو برند اوپو یعنی اوپو فایند N3 (وان پلاس اوپن) و فایند N3 فلیپ با قیمت کمتری در مقایسه با گلکسی زد فولد ۵ و گلکسی زد فلیپ ۵ عرضه شده‌اند. همچنین علی‌رغم ضخامت کمتر، نمایندگان تاشو اوپو از مشخصات فنی بهتری بهره می‌برند. 

خبرگزاری The Elec به تازگی ادعا کرده که برای رقابت با گوشی‌های تاشو چینی، سامسونگ قصد دارد که گلکسی زد فولد ۶ را با ضخامت کمتری روانه بازار کند. همانطور که در جدول پایین مشخص است، گلکسی زد فولد ۵ از همه رقبای چینی خود گران‌تر است و از ضخامت بیشتری بهره می‌برد. 

foldable.jfif

گلکسی زد فولد ارزان‌تر  

سامسونگ ظاهرا در نظر دارد که با توسعه نسخه ارزان‌تر سری گلکسی زد فولد، جایگاه خود را در بازار گوشی‌های تاشو کشور چین مستحکم‌تر از قبل کند. در این رابطه، شایعه شده که غول فناوری کره تیمی را برای توسعه گوشی تاشو ارزان اختصاص داده است. در حال حاضر، سامسونگ سومین برند برتر بازار گوشی‌های تاشو کشور چین است. با عرضه نسخه ارزان‌تر گلکسی زد فولد، سامسونگ امیدوار خواهد بود که حضور گسترده‌تری در بازار چین داشته باشد. 

با توجه به این که اکثر گوشی‌های تاشو پرچمدار بازار چین در بازه قیمتی ۱۲۰۰ تا ۱۳۰۰ دلار به فروش می‌رسند، انتظار می‌رود گلکسی زد فولد ارزان نیز در محدوده قیمتی مشابه معرفی شود. در صورت عرضه گلکسی زد فولد ارزان در بازه ۱۲۰۰ تا ۱۳۰۰ دلار، قیمت گوشی تاشو ارزان سامسونگ در مقایسه با گلکسی زد فولد ۵ با کاهش ۳۰ درصدی مواجه خواهد شد.

foldable share.jfif

سهم برندهای مختلف از بازار گوشی‌های تاشو کشور چین

معرفی نسخه ارزان‌تر گلکسی زد فلیپ بسیار بعید به نظر می‌رسد چرا که گوشی‌های تاشو صدفی سامسونگ از محبوبیت بیشتری در نزد کاربران برخوردار هستند و برچسب قیمتی زیر ۱۰۰۰ دلاری آن‌ها نیز به اندازه کافی مقرون به صرفه است. 

متاسفانه هنوز زمان عرضه نسخه ارزان گلکسی زد فولد مشخص نشده ولی امکان دارد این گوشی در سال ۲۰۲۵ میلادی معرفی شود. 



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید