خانهاخبار
وان پلاس 12R برای بازارهای جهانی معرفی شد

وان پلاس 12R برای بازارهای جهانی معرفی شد

پرچمدار مقرون به صرفه وان پلاس با نمایشگر باکیفیت و تراشه‌ای قدرتمند همراه شده و با برچسب قیمتی معقول در اختیار کاربران قرار می‌گیرد

۴ بهمن ۱۴۰۲

وان پلاس امروز از جدیدترین نسل پرچمدار مقرون به صرفه خود موسوم به وان پلاس 12R‌برای بازارهای جهانی رونمایی کرد. به طور کلی، مدل‌های سری R وان پلاس از تراشه‌های پرچمدار نسل قبلی و سیستم دوربین کارآمد بهره می‌برند و در عین حال، با برچسب قیمتی مناسبی در اختیار کاربران قرار می‌گیرند. 

وان پلاس 12R نسخه بازار جهانی وان پلاس Ace 3 محسوب می‌شود و برای اولین بار قرار است برای بازارهای اروپا و ایالات متحده نیز در دسترس قرار بگیرد.

oneplus 12r 1.jpg

طبق اعلام رسمی وان پلاس، پرچمدار اقتصادی جدید این برند از تراشه اسنپدراگون ۸ نسل دو بهره می‌برد که همچنان یکی از تراشه‌های قدرتمند و بهینه بازار به شمار می‌رود. نمایشگر دستگاه نیز پنل ۶٫۷۸ اینچی امولد است که به لطف فناوری LTPO 4.0، از نرخ نوسازی متغیر بین بازه ۱ تا ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می‌کند. 

این پنل همچنین از رزولوشن تصویر فول اچ‌دی پلاس و تراکم پیکسلی 450ppi بهره می‌برد. با قابلیت جدید rain detection، کاربران می‌توانند با انگشتان خیس نیز از نمایشگر وان پلاس 12R‌ استفاده کنند.

سیستم دوربین وان پلاس 12R شامل سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسلی IMX890 سونی، لنز فوق عریض ۸ مگاپیکسلی و سنسور ماکرو ۲ مگاپیکسلی می‌شود. وظیفه ثبت تصاویر سلفی و برقراری تماس‌های ویدئویی نیز برعهده دوربین ۱۶ مگاپیکسلی خواهد بود.

انرژی موردنیاز وان پلاس 12R توسط باتری ۵۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تامین می‌شود که حجیم‌ترین باتری به کار رفته در یک گوشی وان پلاس به شمار می‌رود. این باتری از شارژ ۱۰۰ واتی فوق‌سریع باسیم پشتیبانی می‌کند ولی متاسفانه خبری از شارژ بی‌سیم برای آن نیست.

oneplus 12r.jpg

وان پلاس تایید کرده که وان پلاس 12R تا سه بروزرسانی اصلی سیستم عامل و تا چهار سال بروزرسانی‌های امنیتی را دریافت خواهد کرد. 

وان پلاس 12R در دو رنگ خاکستری و آبی عرضه خواهد شد که البته رنگ آبی آن برای بازار ایالات متحده تنها در کانفیگ رم ۱۶ / حافظه ۲۵۶ گیگابایتی قابل خرید خواهد بود. رنگ برنز این گوشی تنها در اختیار بازار چین است. برچسب قیمتی وان پلاس 12R به قرار زیر است:

  • رم ۸ / حافظه ۱۲۸ گیگابایتی: ۴۹۹ دلار
  • رم ۱۶ / حافظه ۲۵۶ گیگابایتی: ۵۹۹ دلار

ناگفته نماند که کانفیگ ۱۲۸ گیگابایتی از حافظه داخلی UFS 3.1 بهره می‌برد در حالی که کانفیگ ۲۵۶ گیگابایتی به حافظه داخلی سریع‌تر UFS 4.0 مجهز شده است. رم هر دو نسخه نیز LPDDR5x است. 

برای بازار اروپا، وان پلاس 12R در کانفیگ حافظه رم ۱۶ گیگابایتی و حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایتی نیز عرضه خواهد شد که ۶۹۹ یورو قیمت دارد.



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید