خانهاخبار
ویژگی حذف شده از اپل واچ‌های امسال جان یک نوجوان را نجات داد!

ویژگی حذف شده از اپل واچ‌های امسال جان یک نوجوان را نجات داد!

قابلیت سنجش اکسیژن خون که در روزهای اخیر اپل به ناچار از اپل واچ‌های امسال خود حذف کرده، موجب شد که جان یک پسر ۱۴ ساله نجات یابد تا این سوال پیش بیاید که چه زمانی اپل می‌تواند این ویژگی را به اپل واچ‌های خود بازگرداند.

۴ بهمن ۱۴۰۲

بیماری حاد ارتفاع، یک نوع بیماری است که در آن اگر شخص به ارتفاع‌های بیشتر از ۲ هزار متر برود، طیف وسیعی از علایم شامل استفراغ و حالت تهوع به سراغش می‌آیند و به دلایلی ناشناخته این بیماری در مردان بیشتر از زنان دیده شده است. حال یک نوجوان ۱۴ ساله مبتلا به بیماری مذکور، در طول شب با نظارت از طریق اپل واچ با تشخیص اکسیژن خون از شرایط وخیمی که پیش آمده نجای پیدا کرده است.

حتما در جریان هستید که به تازگی فروش اپل واچ‌های امسال با قابلیت تشخیص اکسیژن خون در آمریکا ممنوع شده است، اما این ویژگی همچنان در دستگاه‌هایی که پیش‌تر به کاربران فروخته شده فعال است. با وجود اینکه قابلیت گفته شده، جذاب‌ترین یا حیاتی‌ترین ویژگی اپل واچ نیست، اما برای کمک به افراد در موقعیت‌های دشوار بسیار کارامد است.

apple watch Series-9-back-5-xl.jpg

یکی از کاربران اپل واچ به نام جوزف با داستان باورنکردنی خود در مورد استفاده از تشخیص اکسیژن خون اپل واچ در شرایط بحرانی با مدیر عامل اپل، تیم کوک تماس گرفته و آن را برای او تعریف کرده که پاسخ کوک را در ایمیلی به «AppleInsider» به اشتراک گذاشته است.

این پسر ۱۴ ساله در حالی که در ارتفاع ۴ هزار متری در پرو بوده، به بیماری ارتفاع حاد مبتلا شده که در صورت عدم رسیدگی به موقع می‌توانست به مرگ او منجر شود. خوشبختانه پدر او یک اپل واچ داشته و می‌توانسته سطح اکسیژن خون پسرش را در طول شب کنترل کند تا زمانی که کمک برسد و همین موضوع باعث شده که پسرش از این شرایط جان سالم به در برد.

کوک به ایمیل جوزف اینگونه پاسخ داده:

هرچند که این یک موقعیت وحشتناک بوده، اما من اطمینان دارم که او اکنون خوب است.

ممنون که داستان او را با ما به اشتراک گذاشتید.

با آرزوی بهترین‌ها برای او.

تیم

اپل واچ دارای حسگرهایی است که می‌توانند به کاربر در مورد یک مشکل سلامتی قریب‌الوقوع هشدار دهد، البته این محصول از نظر فنی به عنوان یک دستگاه بهداشتی طبقه‌بندی نمی‌شود و به همین دلیل است که مدیرعامل ماسیمو معتقد است کاربران بدون فعال بودن این ویژگی وضعیت بهتری دارند! اما به نظر می‌رسد که با توجه به اخبار مربوط به نجات جان انسان‌ها توسط اپل واچ که سالیانه شاهد آن هستیم، بد نیست این ویژگی را در اپل واچ خود داشته باشیم.

اپل واچ سری ۹ و اپل واچ اولترا نسل دوم که امروزه توسط اپل در آمریکا فروخته می‌شود، تشخیص اکسیژن خون آنها غیرفعال شده است اما این ویژگی همچنان در مدل‌های بین‌المللی و محصولات خریداری شده قبل از ۱۸ ژانویه (۲۸ دی ماه) فعال است.



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید