خانهاخبار
موتو G24 و موتو G04 برای بازارهای جهانی معرفی شدند

موتو G24 و موتو G04 برای بازارهای جهانی معرفی شدند

موتورولا به تازگی از گوشی‌های اقتصادی جدیدی رونمایی کرده که با برچسب قیمتی کمتر از ۱۳۰ یورو روانه بازار می‌شوند. 

۳ بهمن ۱۴۰۲

موتورولا امروز از دو گوشی جدید متعلق به سری موتو G رونمایی کرد که برای بازارهای اروپایی عرضه شده‌اند. گوشی‌های جدید موتورولا که موتو G24 و موتو G04 نام دارند در طی چند وقت گذشته در گواهی‌های مختلفی ثبت شده بودند. 

موتو G24

میان‌رده اقتصادی موتورولا از نمایشگر ۶٫۶ اینچی بهره می‌برد که از رزولوشن تصویر اچ‌دی پلاس و نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی پشتیبانی می‌کند. این نمایشگر همچنین قادر است که به روشنایی ۵۳۷ نیتی دست پیدا کند. 

قلب تپنده موتو G24 تراشه مدیاتک هلیو G85 است که با حافظه رم ۴ گیگابایتی و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی به پردازش اطلاعات می‌پردازد. البته به لطف درگاه کارت حافظه microSD، حافظه داخلی گوشی تا ۱ ترابایت قابل افزایش خواهد بود. با قابلیت افزایش رم مجازی نیز حافظه رم موتو G24 تا ۸ گیگابایت ارتقا پیدا می‌کند. 

moto G24.jpg

وزن و ضخامت موتو G24 برابر با ۱۸۰ گرم و ۷٫۹۹ میلی‌متر اعلام شده است. پنل پشتی این گوشی میزبان دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی و سنسور ماکرو ۲ مگاپیکسلی است که با فلاش LED همراه شده‌اند. برای ثبت تصاویر سلفی و برقراری تماس ویدئویی، کاربران دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی را در اختیار خواهند داشت. 

انرژی موردنیاز موتو G24 توسط باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تامین می‌شود که از شارژ ۱۵ واتی پشتیبانی می‌کند. موتورولا گوشی خود را به جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون، اسپیکرهای استریو با قابلیت دالبی اتمس و سنسور اثر انگشت کنار بدنه مجهز کرده است. 

موتو G24 با اندروید ۱۴ برپایه رابط کاربری MyUX عرضه خواهد شد و از گواهی ضد آب و گردوغبار IP52 و بلوتوث نسخه ۵ برخوردار شده است. 

موتو G04

گوشی جدید موتورولا به نمایشگر ۶٫۶ اینچی مجهز شده که از رزولوشن تصویر اچ‌دی پلاس و نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی پشتیبانی می‌کند. از نظر طراحی، موتو G24 و موتو G04 از ظاهر مشابهی بهره می‌برند ولی موتورولا مجبور شده برای کاهش قیمت مدل G04، برخی دانگرید‌های سخت‌افزاری در آن اعمال کند.

موتو G04 از تراشه ضعیف‌تر UNISOC T606 بهره می‌برد که با حافظه رم ۴ گیگابایتی و حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی همراه شده است. البته این گوشی قابلیت افزایش حافظه رم مجازی ۴ تا ۸ گیگابایتی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. 

moto g04.jpg

ابعاد و وزن موتو G04 هیچ تفاوتی با برادر بزرگ‌تر خود ندارد و در این گوشی نیز شاهد ضخامت ۷٫۹۹ میلی‌متری و وزن ۱۸۰ گرمی هستیم. برای تصویربرداری، موتو G04 از دوربین اصلی ۱۶ مگاپیکسلی استفاده می‌کند. دوربین سلفی نیز در خود سنسور ۵ مگاپیکسلی را جای داده است. 

منبع تغذیه موتو G04 باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی است که از شارژ ۱۰ واتی پشتیبانی می‌کند. از دیگر مشخصات فنی محصول اقتصادی موتورولا می‌توان به جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون، اسپیکرهای استریو با فناوری دالبی اتمس، گواهی IP52، سنسور اثر انگشت کنار بدنه، اندروید ۱۴ و بلوتوث نسخه ۵٫۱ را اشاره کرد. 

قیمت موتو G24 و موتو G04

خوشبختانه موتورولا گوشی‌های جدید خود را در رنگ‌بندی متنوعی عرضه خواهد شد. در این راستا، موتو G04 در چهار رنگ مشکی، سبز، آبی و نارنجی به فروش می‌رسد در حالی که موتو G24 رنگ‌های مشکی، آبی، بنفش و سبز به همراه خواهد داشت. 

موتو G04 با قیمت ۱۱۹ یورویی (۱۲۹ دلار) روانه بازار می‌شود. از سوی دیگر، موتو G24 نیز با برچسب قیمتی ۱۲۹ یورویی (۱۴۰ دلار) در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. گوشی‌های جدید موتورولا در حال حاضر برای بازار اروپا عرضه شده‌اند ولی در طی هفته‌های پیش رو این گوشی‌ها برای بازارهای بیشتری شامل خاورمیانه و آسیا در دسترس قرار می‌گیرند.



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید