خانهاخبار
اپلیکیشن‌های شخص ثالث بهینه‌شده برای ویژن پرو

اپلیکیشن‌های شخص ثالث بهینه‌شده برای ویژن پرو

در حالی حدود ۱۰ روز تا عرضه ویژن پرو باقی مانده، اپل اعلام کرده که در زمان عرضه این هدست، بیش از ۱۰ میلیون اپلیکیشن برای این محصول در دسترس خواهد بود.

۳ بهمن ۱۴۰۲

پیش از عرضه اپل ویژن پرو در ۲ فوریه (۱۳ بهمن)، توسعه دهندگان در حال آماده‌سازی برنامه‌های خود برای هدست واقعیت ترکیبی اپل هستند. به گفته یک منبع معتبر، تاکنون حدود ۲۵۰ اپلیکیشن با پشتیبانی بومی از visionOS سیستم عالم اختصاصی ویژن پرو به اپل ارسال شده است.

Box-Vision-Pro.jpeg

‌Box

با پشتیبانی بومی از visionOS، برنامه‌ها می‌توانند از عناصر طراحی «محیطی» نهایت استفاده را ببرند و ویژگی‌های فراگیرتری را ارایه دهند.

CARROT-Weather-App-Vision-Pro.jpeg

CARROT Weather

علاوه بر برخی از برنامه‌های خود اپل، برنامه‌های شخص ثالث شناخته شده‌ای که به طور بومی از visionOS پشتیبانی می کنند شامل Airmail، Box، CARROT Weather، Fantasical، Facades، JigSpace، MUBI، Night Sky، OmniPlan 4، Parcel، PCalc، Red Bull TV، zoom و موارد دیگر هستند این آمار توسط شرکت تحلیل برنامه Appfigures گردآوری شده است.

Webex-Vision-Pro.jpeg

Webex

مایکروسافت نیز در هنگام عرضه ویژن پرو، انواع برنامه‌های بومی visionOS خود را مانند ورد، اکسل، پاورپوینت و تیمز ارایه خواهد کرد.

Microsoft-PowerPoint-Vision-Pro.jpeg

Microsoft PowerPoint

علاوه بر برنامه‌های بومی، برنامه‌های آی‌فون و آی‌پد هم به‌طور خودکار در ويژن پرو در دسترس خواهند بود، مگر اینکه توسعه‌دهنده‌ای با استفاده از ابزار App Store Connect خودش از این رویه انصراف دهد. در نتیجه اپل می‌گوید که بیش از یک میلیون برنامه برای این هدست در زمان عرضه در دسترس خواهد بود.

JCrew-Vision-Pro.jpeg

J.Crew

اپل هفته گذشته تعدادی برنامه سرگرمی اضافی را لیست کرد که در هنگام عرضه در ویژن پرو در دسترس خواهند بود که از جمله آنها می‌توان Disney+، ESPN NBA، MLB، PGA Tour، Max، Discovery+، Amazon Prime Video، Paramount+، Peacock، Pluto TV، Tubi، Fubo، IMAX و TikTok را نام برد. برخی از برنامه ها بومی هستند، در حالی که برخی دیگر برنامه‌های آی‌پد سازگار خواهند بود.

دیزنی پلاس در هنگام راه‌اندازی از ویژن پرو پشتیبانی می‌کند و این برنامه مجموعه‌ای از فیلم های سه بعدی را برای تماشای کاربران هدست به کاربران ارایه می‌دهد که Avatar: The Way of Water، Avengers: Endgame، Star Wars: The Force Awakens، Elemental و Encanto برخی از این فیلم‌ها خواهند بود.

Disney-Plus-Vision-Pro-1.jpg

+Disney

دیزنی هفته گذشته در یک بیانیه مطبوعاتی گفت: «در زمان عرضه ویژن پرو، بینندگان می‌توانند فضای خود را به یکی از چهار محیط دیزنی پلاس تبدیل کنند که موجب می‌شود آنها بیشتر در داستن غرق شوند». هر محیط شامل انیمیشن‌ها و صداهایی است که فضا را زنده می‌کند و از آیتم‌های این فرنچایزها استفاده شده تا طرفداران را شگفت‌زده و خوشحال کند.»

به گفته بلومبرگ، برخی از برنامه‌های محبوب هیچ‌گونه پشتیبانی از ویژن پرو را در هنگام عرضه این دستگاه ارایه نمی‌دهند که از جمله می‌توان نتفلیکس، اسپاتیفای و یوتیوب را نام برد؛ اما کاربران همچنان می‌توانند از طریق سافاری با نسخه تحت وب آنها به این خدمات دسترسی داشته باشند. همچنین مشخص نیست که آیا اپلیکیشن‌های متا مانند فیس‌بوک، اینستاگرام، تردز و واتس اپ در زمان راه‌اندازی روی هدست واقعیت ترکیبی اپل موجود خواهند بود یا خیر.

با توجه به اینکه حدود دو هفته تا عرضه ویژن پرو باقی مانده است، هنوز زمان زیادی برای توسعه‌دهندگان وجود دارد تا برنامه‌های خود را آماده کنند، بنابراین انتظار می‌رود به زودی موارد بیشتری به لیست اپلیکشن‌های ویژن پرو اضافه شود.



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید