خانهاخبار
اگزینوس ۲۴۰۰ پابه‌پای اسنپدراگون ۸ نسل سه حرکت می‌کند!

اگزینوس ۲۴۰۰ پابه‌پای اسنپدراگون ۸ نسل سه حرکت می‌کند!

نتایج دیگر بنچمارک‌های سری گلکسی اس ۲۴ نشان داده‌اند که اگزینوس ۲۴۰۰ در قدرت پردازشی و پایداری عملکرد بسیار خوبی دارد. 

۲ بهمن ۱۴۰۲

سری گلکسی اس ۲۴ هفته پیش و با قابلیت‌های مختلف هوش مصنوعی معرفی شد. سری پرچمدار جدید سامسونگ که شامل سه مدل به نام‌های گلکسی اس ۲۳، گلکسی اس ۲۳ پلاس و گلکسی اس ۲۴ اولترا می‌شود در دو نسخه تراشه اسنپدراگون ۸ نسل سه و اگزینوس ۲۴۰۰ روانه بازار خواهند شد.

به طور دقیق‌تر، گلکسی اس ۲۴ اولترا تنها در یک نسخه اسنپدراگون عرضه خواهد شد در حالی که گلکسی اس ۲۴ و اس ۲۴ پلاس برای اکثر بازارها با تراشه اگزینوس ۲۴۰۰ در دسترس قرار می‌گیرد.

S24 series.jpg

حالا یوتیوبری به نام NL Tech سه مدل سری گلکسی اس ۲۴ را در محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های بنچمارک یعنی گیک‌بنچ، آنتوتو و 3DMark تست کرده است و ویدئوی این آزمایش را در پلتفرم یوتوب به اشتراک گذاشته است. 

در این ویدئو، نسخه‌های استاندارد و پلاس سری به تراشه اگزینوس ۲۴۰۰ مجهز بوده و مدل اولترا از تراشه اسنپدراگون ۸ نسل سه بهره می‌برد. شایان ذکر است که NL Tech نسخه پیش از عرضه این گوشی‌ها را آزمایش کرده و احتمالا نتایج این آزمایش با نتایج مدل‌های نهایی گوشی‌های سامسونگ متفاوت باشد. 

در آزمون پردازنده مرکزی گیک‌بنچ ۶، اسنپدراگون ۸ نسل سه در دو تست‌های تک هسته‌ای و چند هسته‌ای امتیازهای بالاتری را در مقایسه با اگزینوس ۲۴۰۰ کسب کرده است. البته تفاوت در بخش تک هسته‌ای قابل چشم‌پوشی است ولی بخش چند هسته‌ای جایی است که تفاوت این دو تراشه بیشتر معلوم می‌شود. 

Geek CPU.jpg

آزمون CPU گیک‌بنچ ۶

اوضاع در آزمون پردازنده گرافیکی گیک‌بنچ ۶ به طور کامل عوض می‌شود. در این آزمون گلکسی اس ۲۴ و گلکسی اس ۲۴ با امتیاز بیشتر دست بالاتر دارند و گلکسی اس ۲۴ اولترا امتیاز پایین‌تری را کسب کرده است. 

Geek GPU.jpg

آزمون GPU گیک‌بنچ ۶

آزمون آنتوتو عملکرد بهتر تراشه اسنپدراگون ۸ نسل سه را نشان می‌دهد. اختلاف امتیاز بین گلکسی اس ۲۴ اولترا و دو مدل دیگر در حدود ۱۰۰٬۰۰۰ است که چندان قابل توجه نیز نیست. 

Antutu.jpg

آزمون آنتوتو

دیگر آزمون اجرا شده تست استرس 3D Mark Solar Bay است که شامل قابلیت ری‌تریسینگ (رهگیری پرتو) می‌شود. برخلاف انتظار، اگزینوس ۲۴۰۰ موجود در گلکسی اس ۲۴ و گلکسی اس ۲۴ پلاس به لطف پردازنده گرافیکی Xclipse 940 (مبتنی بر AMD RDNA 3) خود عملکرد بهتری در مقایسه با اسنپدراگون ۸ نسل سه داشته است. تراشه سامسونگ در بخش مدیریت حرارت تولید‌شده نیز موفق‌تر ظاهر شده است. 

Solar bay.jpg

آزمون 3DMark Solar Bay

Wild life.jpg

آزمون Wild Life Extreme

در نهایت باید اشاره کرد که گلکسی اس ۲۴ اولترا آزمون Wild Life Extreme را با امتیاز بالاتری به پایان رساند در حالی که گلکسی اس ۲۴ و گلکسی اس ۲۴ پلاس از نظر پایداری عملکرد بهتر ظاهر شده‌اند. 



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید