خانهاخبار
مقایسه‌ی‌ گوشی‌های گلکسی اس ۲۴ اولترا با گلکسی اس ۲۳ اولترا؛ ۵ تفاوت کلیدی

مقایسه‌ی‌ گوشی‌های گلکسی اس ۲۴ اولترا با گلکسی اس ۲۳ اولترا؛ ۵ تفاوت کلیدی

در این مقاله، قصد داریم به مقایسه‌ی گوشی‌های گلکسی اس ۲۴ اولترا (S24 Ultra) با گلکسی اس ۲۳ اولترا (S23 Ultra) بپردازیم و ۵ تفاوت مهم میان این دو مدل را بررسی کرده و نکات پررنگ پیشرفت‌های هر یک را مشخص کنیم.

۱ بهمن ۱۴۰۲

مقایسه‌ی‌ گوشی‌های گلکسی اس ۲۴ اولترا یا گلکسی اس ۲۳ اولترا

گلکسی S24 Ultra، جدیدترین گوشی هوشمند پرچمدار سامسونگ در رویداد آنپکد ۲۰۲۴ معرفی شد.

این معرفی از سوی سامسونگ، موجب ایجاد سوالاتی در میان علاقمندان به تکنولوژی شده است. آیا این مدل جدید قابلیت‌ها و امکاناتی دارد که نسبت به نسخه پیشین، گلکسی S23 Ultra، ارزشمند باشد؟ در ادامه، به ۵ تفاوت مهم میان گوشی‌های گلکسی S24 Ultra و گلکسی S23 Ultra خواهیم  پرداخت.

۱. قاب تیتانیوم با لبه‌های صاف

قاب تیتانیوم گلکسی اس ۲۴ اولترا

هر دو گوشی گلکسی اس ۲۴ اولترا و اس ۲۳ اولترا، دارای صفحه نمایش ۶.۸ اینچی از نوع امولد هستند، اما گوشی S24 Ultra دارای حاشیه‌های نازک‌تر و لبه‌های صاف است

 

این تغییرات، به گونه‌ای است که به نظر می‌رسد سامسونگ از تجربیات پیشین و به ویژه از طراحی آیفون ۱۵ پرو در سال ۲۰۲۳ الهام گرفته است؛ زیرا قاب آلومینیومی اس ۲۳ اولترا  را با یک قاب تیتانیوم بادوام‌تر جایگزین کرده است. 

 

نمایشگر گلکسی S24 Ultra می‌تواند تا ۲۶۰۰ نیت روشنایی حداکثری ارائه دهد، در حالی که اس ۲۳ اولترا تنها به ۱۷۵۰ نیت روشنایی محدود بود. همچنین، ضخامت گوشی Galaxy S24 Ultra، در حدود ۰.۳ میلی‌متر نازک‌تر است.

 

۲. لنز تله فوتو ۵۰ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال ۵ برابری 

مقایسه دوربین گلکسی اس ۲۳ اولترا و گلکسی اس ۲۴ اولترا

احتمالاً با دوربین تله فوتو ۱۰ مگاپیکسلی با زوم ۱۰ برابری گوشی S23 Ultra آشنا هستید. حالا، سامسونگ این دوربین را در گلکسی اس ۲۴ Ultra با یک لنز تله فوتو ۵۰ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال ۵ برابری جایگزین کرده است.

 

این تغییر با تعداد مگاپیکسل بالاتر، کیفیت تصویر را حفظ کرده، استفاده روزمره از زوم دیجیتال ۱۰ برابر را فراهم می‌کند و در عین حال مزایای زوم اپتیکال ۵ برابر را نیز ارائه می‌دهد.

گلکسی S24 Ultra و S23 Ultra دارای مشخصات دوربین مشابه هستند:

  • دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی
  • دوربین فوق‌عریض ۱۲ مگاپیکسلی
  • دوربین سلفی ۱۰ مگاپیکسلی

 

قابلیت عکاسی در شب «Nightography» در گلکسی اس ۲۴، با لرزش‌گر تصویر با زاویه اصلاح ۲ برابری ارتقاء یافته است. به این ترتیب، حتی اگر در حال حرکت باشید، فیلم‌ها با کیفیت بالا ضبط می‌شوند. 

همچنین، این دوربین به یک بهینه‌ساز صحنه و تقویت‌کننده تصویر همراه با هوش مصنوعی مجهز است. این ویژگی‌ها به تجزیه و تحلیل هر عکس و بهینه‌سازی جزئیات تصویر کمک می‌کنند، تا عکس‌های زنده‌تر و دقیق‌تری ثبت شوند.

 

۳. تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ در گلکسی S24 Ultra

تفاوت تراشه‌های گلکسی اس ۲۴ اولترا و گلکسی اس ۲۳ اولترا

در گامی به سوی نوآوری، گلکسی S24 Ultra از تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ بهره‌ می‌برد که با فرآیند 4 نانومتری TSMC ساخته شده است. کوالکام ادعا می‌کند که این تراشه عملکرد CPU را ۳۰ درصد و عملکرد GPU را ۲۵ درصد بهبود می‌بخشد

 

از سوی دیگر، گلکسی S23 Ultra از تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ برخوردار است که همچنان یک گزینه توانمند برای کاربران حرفه‌ای است. در این مدل، حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایتی با ۸ گیگابایت رم عرضه شده است. 

در پرچمدار جدید، یعنی اس ۲۴ اولترا، رم به میزان ۲ گیگابایت افزایش یافته است. هر دو مدل از یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی بهره‌می‌برند، اما به لطف تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ که با مصرف انرژی کمتری عمل می‌کند، انتظار می‌رود گلکسی S24 Ultra دوام باتری بیشتری ارائه دهد.

 

همچنین، Samsung Galaxy S24 Ultra دارای سیستم خنک‌کننده بهبود یافته‌ با یک محفظه بخار است که ۱.۹ برابر بزرگ‌تر از مدل قبلی است. 

۴. هوش مصنوعی و قابلیت «Circle to Search» گوگل 

circle to search.jpeg

با مقایسه دقیق بین گلکسی اس ۲۴ Ultra و اس ۲۳ Ultra، به نظر می‌رسد که افزودن ویژگی‌های هوش مصنوعی به گوشی جدید، تفاوت‌های بسیار جذابی را برجسته کرده است. در ادامه به برخی از این ویژگی‌ها اشاره شده است:

ترجمه زنده 

گلکسی S24 Ultra با ویژگی Galaxy AI به کاربران این امکان را می‌دهد که تماس‌های تلفنی را برای هر دو طرف ترجمه و ضبط شود. با این ویژگی، کاربران می‌توانند با یک فرد غیر انگلیسی زبان صحبت کرده و ترجمه زنده را به صورت صوتی و تصویری روی صفحه خود دریافت کنند.

دستیار چت

Galaxy AI، در بهبود متن‌های شما هنگام استفاده از برنامه‌های پیام‌رسان و شبکه‌های اجتماعی نقش مهمی ایفا می‌کند. این قابلیت، شامل رفع اشتباهات تایپی، ترجمه متن و تولید خلاصه متن می‌شود تا ارتباط شما با دیگران با لحن مناسبی حفظ شود.

دستیار یادداشت

Galaxy AI، توانایی خلاصه کردن یادداشت‌ها، ترجمه متن، قالب‌بندی محتوا و اصلاح اشتباهات املایی در برنامه یادداشت‌ها را دارد. 

 

۵. رنگ‌بندی جدید و پشتیبانی نرم‌افزاری

رنگ‌بندی گلکسی اس ۲۴ اولترا

گلکسی S24 اولترا، در چهار رنگ تیتانیوم سیاه، تیتانیوم خاکستری، تیتانیوم زرد و تیتانیوم بنفش به بازار عرضه شد. 

اگر از صفحه سفارش این محصول در وب‌سایت سامسونگ استفاده کنید، سه گزینه انحصاری جدید با عناوین تیتانیوم سبز، تیتانیوم نارنجی، و تیتانیوم آبی نیز در دسترس شما قرار خواهد گرفت.

 

گوشی Galaxy S23 Ultra نیز در چهار رنگ استاندارد سبز، مشکی فانتوم، یاسی و کرمی به بازار عرضه شده است. اما اگر به صفحه سفارش این مدل مراجعه کنید، چهار گزینه انحصاری جدید با نام‌های لیمویی، آبی آسمانی، گرافیتی  و قرمز نیز به انتخاب‌های شما اضافه خواهد شد.

با این تنوع در گزینه‌های رنگی، هر کدام از این گوشی‌ها به شکلی منحصر به فرد از لحاظ ظاهری قابل دسترس هستند و کاربران می‌توانند طبق سلیقه شخصی خود، گزینه‌ای را برای سفارش انتخاب نمایند.

 

گلکسی اس ۲۴ اولترا یا گلکسی اس ۲۳ اولترا؟ کدام را بخریم؟

اگر می‌خواهید گوشی هوشمندی داشته باشید که از به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری برای چند سال پشتیبانی کند، گوشی S24 Ultra قطعا گزینه‌ی مناسبی به نظر می‌رسد. 

در اخبار مربوط به پرچم‌داران ۲۰۲۴، سامسونگ از هفت نسل به‌روزرسانی سیستم‌عامل و هفت سال به‌روزرسانی امنیتی برای این گوشی خبر داده است. در مقابل، گلکسی اس ۲۳ اولترا، تنها به چهار سال به‌روزرسانی سیستم‌عامل و پنج سال به‌روزرسانی امنیتی محدود شده است.

 

جمع‌بندی

در مجموع، خرید گوشی گلکسی S24 Ultra  به دلیل ارتقا‌های جزئی خود، سرمایه‌گذاری ارزشمندی است. اما اگر گوشی S23 Ultra دارید، تصمیم برای خرید پرچم‌دار ۲۰۲۴، به نیاز به ارتقاء گوشی هوشمندتان بستگی دارد. بنابراین، این تصمیم نهایی نیازمند ارزیابی دقیق نیازها و توقعات فردی شماست. 

 

سوالات متداول 

آیا گلکسی اس ۲۴ اولترا ارزش خرید دارد؟
اگر به دنبال یک گوشی هوشمند پرچمدار جدید با پیشرفت‌های جزئی هستید، گلکسی اس ۲۴ اولترا ارزش خرید دارد. این گوشی دارای صفحه نمایش بهتر، دوربین بهبود یافته، تراشه قدرتمندتر و قابلیت‌های جدید هوش مصنوعی است.

تفاوت اصلی بین گلکسی اس ۲۴ اولترا و اس ۲۳ اولترا چیست؟

مهم‌ترین تفاوت بین این دو گوشی، تراشه‌ی مورد استفاده در آنهاست. گلکسی اس ۲۴ اولترا از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۳ استفاده می‌کند که از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۲ در اس ۲۳ اولترا قدرتمندتر است.



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید