خانهاخبار
دکمه کپچر آیفون ۱۶ برای زوم و فوکوس به لمس و فشار حساس خواهد بود

دکمه کپچر آیفون ۱۶ برای زوم و فوکوس به لمس و فشار حساس خواهد بود

وب سایت The Information امروز جزییات بیشتری از دکمه ضبط در آیفون ۱۶ پرو منتشر کرده است.

۲۹ دی ۱۴۰۲

همانطور که برای اولین بار در سپتامبر (شهریور ماه) گزارش دادیم، اپل در حال برنامه‌ریزی برای اضافه کردن یک دکمه ضبط جدید به مدل‌های آیفون ۱۶ است. هنگامی که اخبار در مورد این دکمه اضافی منتشر شد، ما در ابتدا نمی‌دانستیم که این دکمه برای چیست، اما نام آن نکاتی را نشان می‌داد و البته مارک گورمن خبرنگار بلومبرگ هم در دسامبر (دی ماه) بود که تایید کرد که از آن برای فیلمبرداری قرار است استفاده شود.

iPhone-16-Side-New-Action-Button-Emphasis-Bump.jpg

حالا امروز The Information در گزارش خود چند مورد از جزییات جدید را در خصوص عملکرد این دکمه ضبط، از جمله برخی از ویژگی‌های حرکتی که این دکمه پشتیبانی خواهد کرد، به اشتراک گذاشته است. این وب سایت می‌گوید که دکمه کپچر به جای خازنی، مکانیکی است، اما به فشار و لمس پاسخ می‌دهد.

کاربران آیفون می‌توانند با کشیدن انگشت به چپ و راست روی دکمه بزرگ‌نمایی و کوچک‌نمایی کنند، با فشار ملایم فوکوس کنند و با فشار قوی‌تر ضبط را فعال کنند.

اپل قصد دارد دکمه کپچر را در سمت راست آیفون قرار دهد که در زیر دکمه پاور و در مکانی ایده‌آل برای دسترسی با انگشت در زمانی که آیفون در جهت افقی نگه داشته می‌شود، قرار گیرد. در حال حاضر، این محل، جای آنتن mmWave در آیفون‌های نسخه آمریکا است، اما با اضافه شدن دکمه اضافی مذکور، آنتن به سمت چپ دستگاه باید تغییر مکان دهد.

طبق اطلاعات امروز، اپل بر این باور است که دکمه جدید یک نکته مثبت برای فروش بیشتر در سری آیفون ۱۶ خواهد بود و این دکمه برای معرفی بیشتر آیفون به عنوان جایگزین دوربین برای فیلمبرداری افقی معرفی شده است.

البته این را هم باید در نظر بگیریم که اپل هنوز طراحی آیفون ۱۶ را نهایی نکرده است، بنابراین عملکرد و طراحی دکمه کپچر ممکن است در آینده تغییر کند.



جدیدترین‌ اخبار

مزایا و معایب سرفیس مایکروسافت

خرید سرفیس تصمیمی چالش برانگیز برای تمامی افراد می باشد و به دلیل قیمت بالای این محصولات، باید بهترین تصمیم را در هنگام خرید اتخاذ نمایید.

بیشتر بخوانید
افتتاح ۱۰۱۵ اُمین سایت 5G ایرانسل توسط وزیر ارتباطات

هزار و پانزدهمین سایت 5G ایرانسل در کشور (دوهزار و چهارمین سایت 5G ایران)،در کرمانشاه توسط وزیر ارتباطات به بهره‌برداری رسید.

بیشتر بخوانید
nothing-phone-2a-gsm-ir
مشخصات فنی ناتینگ فون 2a پلاس فاش شد

دوربین سلفی ۵۰ مگاپیکسلی، تراشه قوی‌تر و شارژ سریع‌تر از بهبودهای مهم نسخه پلاس ناتینگ فون 2a به شمار می‌روند. 

بیشتر بخوانید