خانهاخبار
گوگل از قابلیت جستجوی جدید خود رونمایی کرد

گوگل از قابلیت جستجوی جدید خود رونمایی کرد

گوگل امروز در حالی از قابلیت جستجوی دایره‌ای خود رونمایی کرده که دیشب سامسونگ این ویژگی را در ویدیوی تبلیغاتی خود به نمایش گذاشته بود.

۲۸ دی ۱۴۰۲

گوگل از ابتدای پیدایش سیستم عامل اندروید، راه‌هایی را برای جستجو در گوشی‌های هوشمند آزمایش کرده است، حالا آخرین مورد از این نوع جستجوه ترسیم دایره است که در نوع خود جالب است. ویژگی «Circle to Search» به کاربران این امکان را می‌دهد که برای جستجوی شکل مورد نظر، دایره‌ای دور اطلاعات روی صفحه دستگاه خود بکشند. هرچند که این ویژگی رسما Circle to Search نام دارد، ام شما می‌توانید متن را برجسته کرده و به جای کشیدن اشکال بیضی روی آیتم‌ها خط بکشید تا گزینه جستجوی جدید را فعال کنید.

google circle search.jpg

این قابلیت در هر جایی از دستگاه شما کار می‌کند، اما قبل از شروع کشیدن دایره دور آیتم‌ها، باید دکمه هوم یا نوار پیمایش را برای کسانی که از ژست‌ها استفاده می‌کنند فشار دهید تا این ویژگی فعال شود. گوگل این ویژگی را به عنوان جایگزین راحت‌تر برای جابه‌جایی بین برنامه‌های مختلف مانند عکس‌برداری از موارد و سپس استفاده از «Google Lens» تبلیغ کرده است.

قابلیت Circle to Search از ویژگی جستجوی چندگانه مبتنی بر هوش مصنوعی گوگل استفاده می‌کند که در گوگل لنز موجود است و در سال ۲۰۲۲ شروع به کار کرد. این جستجوی چندگانه از عبارت‌های جستجوی چندوجهی پشتیبانی می‌کند تا بتوانید از متن و تصاویر استفاده کنید و پارامترهای جستجو را در برنامه گوگل تغییر دهید. اکنون می توانید سوالات ظریف‌تری را در مورد مفاهیم، ایده‌ها یا موضوعات بپرسید. گوگل بدون نیاز به پیمایش در صفحات اطلاعات، پاسخ‌های خلاصه شده را به طور مستقیم در کادر پاسخ ارایه می‌کند.

ویژگی جدید Circle to Search در ۳۱ ژانویه (۱۱ بهمن ماه) به صورت جهانی راه‌اندازی می‌شود و در زمان عرضه به سری پیکسل ۸ و سه گوشی جدید سامسونگ سری گلکسی اس ۲۴ اختصاص خواهد داشت. انتظار می‌رود این ویژگی در اواخر سال جاری به «گوشی‌های اندرویدی پریمیوم» بیشتری ارایه شود. لازم به ذکر است قابلیت جستجوی چندگانه به‌روز شده در داخل برنامه گوگل برای کاربران اندروید و iOS در آمریکا ارایه می‌شود.



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید