خانهاخبار
جزئيات فنی اگزینوس ۲۴۰۰ تایید شد؛ سرعت ۳٫۲ گیگاهرتزی

جزئيات فنی اگزینوس ۲۴۰۰ تایید شد؛ سرعت ۳٫۲ گیگاهرتزی

تراشه پرچمدار اختصاصی سامسونگ از پردازنده مرکزی ده هسته‌ای بهره می‌برد که هسته اصلی آن می‌تواند به سرعت ۳٫۲ گیگاهرتزی دست پیدا کند.

۲۷ دی ۱۴۰۲

سامسونگ از سری گلکسی اس ۲۴ برای بازارهای جهانی رونمایی کرد که با قابلیت‌های ویژه هوش مصنوعی همراه شده‌اند. دو مدل گلکسی اس ۲۴ و گلکسی اس ۲۴ پلاس برای برخی از بازارها مانند اروپا با تراشه اگزینوس ۲۴۰۰ عرضه خواهند شد. 

تراشه پرچمدار اختصاصی سامسونگ به طور رسمی در ماه اکتبر معرفی شد ولی متاسفانه جزئيات ‌فنی اصلی آن مانند سرعت‌ و خوشه‌های هسته‌ها تا به امروز نامشخص باقی مانده بود. حالا وبسایت GSMArena در گزارشی به بررسی مشخصات فنی تراشه اگزینوس ۲۴۰۰ پرداخته است. 

Exynos.jpg

طبق این گزارش، اگزینوس ۲۴۰۰ از پردازنده مرکزی ده هسته‌ای بهره می‌برد که شامل یک هسته قدرتمند کورتکس X4 با فرکانس ۳٫۲ گیگاهرتزی، دو هسته کورتکس A270 با فرکانس ۲٫۹۰ گیگاهرتزی، سه هسته کورتکس A720 با فرکانس ۲٫۶ گیگاهرتزی و چهار هسته کم مصرف کورتکس A520 با فرکانس ۲ گیگاهرتزی است. 

اگزینوس ۲۴۰۰ از نظر عملکرد پردازشی تا ۱٫۷ برابر سریع‌تر از نسل قبلی خود یعنی اگزینوس ۲۲۰۰ است. بهبود اصلی این تراشه به بخش پردازش هوش مصنوعی آن مربوط می‌شود چرا که اگزینوس ۲۴۰۰ در این زمینه با بهبود ۱۴٫۷ برابری مواجه شده است. 

پردازنده گرافیکی تراشه جدید سامسونگ Xclipse 940 نام دارد که برپایه معماری AMD RDNA 3 ساخته شده و از قابلیت‌های ری‌تریسینگ بهبودیافته و رندر سریع‌تر بافت‌ها بهره می‌برد. 

اگزینوس ۲۴۰۰ برپایه فرآیند اختصاصی ۴ نانومتری LPP پلاس توسعه داده شده و همه هسته‌های آن نیز مبتنی بر معماری ArmV9 هستند. این تراشه همچنین از پردازشگر سیگنال تصاویر جدیدی بهره‌مند شده و از حافظه رم LPDDR5x و حافظه داخلی UFS 4.0 پشتیبانی می‌کند. 



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید