خانهاخبار
موتو G Play (2024) با قیمت کمتر از نسل قبلی معرفی شد!

موتو G Play (2024) با قیمت کمتر از نسل قبلی معرفی شد!

موتورولا امروز از نسل جدید سری موتو جی پلی رونمایی کرد که در مقایسه با نسل قبلی از سخت‌افزار قوی‌تر، دوربین جدید و ظاهر مدرن‌تر بهره می‌برد. 

۲۷ دی ۱۴۰۲

موتورولا اوایل ماه جاری میلادی از گوشی جدید خود موسوم به موتو G34 برای بازار هند رونمایی کرد. حالا اما این برند با یک گوشی دیگر از سری G بازگشته که موتو G Play (2024) (موتو جی پلی) نام دارد و در حال حاضر روانه بازار ایالات متحده شده است. 

موتو جی پلی (۲۰۲۴) به عنوان نسخه نسل جدید گوشی موتو جی پلی (۲۰۲۳) که در سال ۲۰۲۲ معرفی شد روانه بازار می‌شود. در مقایسه با نسل قبلی خود، موتو جی پلی (۲۰۲۴) با بهبودهای قابل توجهی در بخش‌های سخت‌افزار، دوربین و طراحی همراه شده است. علی‌رغم این بهبودها، قیمت دستگاه به نسبت نسخه سال ۲۰۲۲ کاهش داشته است. 

moto G play 1.png

طبق اعلام رسمی موتورولا، موتو جی پلی (۲۰۲۴) از طراحی جدیدی بهره می‌برد که شامل جلای مات پنل پشتی می‌شود. همچنین ماژول دوربین گوشی کمی برآمدگی دارد تا دوربین‌های دستگاه برجسته‌تر معلوم شوند. 

با ابعاد ۱۶۳٫۸۲ در ۷۴٫۹۶ در ۸٫۲۹ میلی‌متری و وزن ۱۸۵ گرمی، موتو جی پلی (۲۰۲۴) را نمی‌توان گوشی خوش‌دستی نامید ولی وزن سبک آن تا حدودی این مشکل را حل کرده است. دکمه پاور دستگاه همچنین با سنسور اثر انگشت ادغام شده است. 

پنل جلویی موتو جی پلی (۲۰۲۴) میزبان نمایشگر حفره‌دار ۶٫۵ اینچی است که از رزولوشن تصویر اچ‌دی پلاس و نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی پشتیبانی می‌کند. این نمایشگر توسط حاشیه‌های ضخیمی احاطه شده که برای یک محصول اقتصادی طراحی مرسومی به شمار می‌رود. نمایشگر گوشی موتورولا قادر است که به روشنایی ۵۰۰ نیتی دست پیدا کند. 

موتو جی پلی (۲۰۲۴) به دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی مجهز شده که در مقایسه با دوربین ۱۶ مگاپیکسلی نسل قبلی بهبود قابل توجهی به شمار می‌رود. همچنین برای ثبت تصاویر سلفی و برقراری تماس ویدئویی، گوشی از دوربین ۸ مگاپیکسلی استفاده خواهد کرد. 

moto G play.jpg

قلب تپنده گوشی ارزان‌قیمت موتورولا تراشه ۶ نانومتری اسنپدراگون ۶۸۰ است که از شبکه 4G پشتیبانی می‌کند. همراه با این سخت‌افزار، موتو جی پلی (۲۰۲۴) از حافظه رم ۴ گیگابایتی بهره می‌برد. با قابلیت افزایش حافظه رم مجازی، رم دستگاه تا ۶ گیگابایت قابل افزایش خواهد بود. حافظه داخلی دستگاه نیز برابر با ۶۴ گیگابایت است که با درگاه کارت حافظه microSD به راحتی افزایش پیدا می‌کند.

انرژی موردنیاز موتو جی‌ پلی (۲۰۲۴) توسط باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تامین می‌شود که از شارژ ۱۵ واتی پشتیبانی می‌کند. خوشبختانه آداپتور شارژ همراه با گوشی در اختیار کاربر قرار می‌گیرد. از نظر نرم‌افزار، موتو جی پلی (۲۰۲۴) با اندروید ۱۳ روانه بازار می‌شود. 

در نهایت باید اشاره کرد که موتو جی پلی (۲۰۲۴) تنها در یک رنگ آبی به نام Sapphire Blue عرضه می‌شود. برچسب قیمتی گوشی برابر با ۱۵۰ دلار اعلام شده است. 



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید