خانهاخبار
منتظر گوشی‌های میان‌رده قدرتمند باشید!

منتظر گوشی‌های میان‌رده قدرتمند باشید!

نسل جدید تراشه‌‌های میان‌ کوالکام احتمالا با بهبود قابل توجهی همراه می‌شود که قدرت زیادی در اختیار گوشی‌های میان‌رده سال ۲۰۲۴ قرار می‌دهد.

۲۶ دی ۱۴۰۲

سال گذشته میلادی، کوالکام تراشه اسنپدراگون ۷ پلاس نسل دو را معرفی کرد که یکی از قوی‌ترین تراشه‌های غیر پرچمدار بازار محسوب می‌شود و قدرت پردازشی زیادی را برای گوشی‌های میان‌رده به ارمغان می‌آورد. این تراشه از هسته‌های پردازنده مرکزی مشابه تراشه اسنپدراگون ۸ پلاس نسل یک بهره می‌برد. 

حالا اما براساس جدیدترین گزارش منتشر شده، به نظر می‌رسد نسل جدید سری تراشه‌های اسنپدراگون ۷ پلاس بار دیگر با بهبود قابل توجهی همراه خواهد شد و قدرت زیادی را در اختیار گوشی‌های میان‌رده سال ۲۰۲۴ قرار می‌دهد. 

Snapdragon.jpg

افشاگر برجسته چینی به نام Digital Chat Station در جدیدترین گزارش خود ادعا کرده که تراشه بعدی سری اسنپدراگون ۷ پلاس که احتمالا اسنپدراگون ۷ پلاس نسل سه نام خواهد داشت از بهبود بزرگی بهره خواهد برد. 

در ادامه این گزارش، افشاگر DCS تایید کرده که تراشه جدید کوالکام از معماری مشابه تراشه پرچمدار این برند یعنی اسنپدراگون ۸ نسل سه برخوردار خواهد شد. در این راستا، این افشاگر ادعا کرده که اسنپدراگون ۷ پلاس نسل سه به قوی‌ترین تراشه تاریخ اسنپدراگون ۷ بدل خواهد شد. 

اسنپدراگون ۸ نسل سه که در حال حاضر قوی‌ترین و بهترین تراشه کوالکام به شمار می‌رود قلب تپنده بسیاری از گوشی‌های پرچمدار سال ۲۰۲۴ خواهد بود. این تراشه از پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای شامل یک هسته کورتکس X4، پنج هسته کورتکس A720 و دو هسته کورتکس A520 بهره می‌برد.

DCS.jpg

با توجه به این گزارش جدید، انتظار می‌رود اسنپدراگون ۷ پلاس نسل سه نیز به همین هسته‌های مشابه مجهز شود. البته نباید فراموش کنیم که سال گذشته تراشه اسنپدراگون ۷ پلاس نسل دو در بسیاری از زمینه‌ها مانند سرعت پردازنده مرکزی، توان پردازنده گرافیکی و مودم ضعیف‌تر از تراشه اسنپدراگون ۸ پلاس نسل یک بوده است. در نتیجه، به احتمال زیاد این تفاوت‌های فنی بین تراشه‌های اسنپدراگون ۸ نسل سه و اسنپدراگون ۷ پلاس نسل سه نیز وجود خواهد داشت. 

در نهایت باید اشاره کرد امیدوارم تراشه اسنپدراگون ۷ نسل سه در گوشی‌های بیشتری به کار رود. سال گذشته، نسل قبلی این تراشه تنها در چند گوشی متعلق به برند شیائومی و ریلمی حضور پیدا کرد که حتی برخی از آن‌ها تنها در چند بازار محدود عرضه شده بودند. 



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید