خانهاخبار
اپل برای سایدلود کردن اپ‌ها در iOS آماده است!

اپل برای سایدلود کردن اپ‌ها در iOS آماده است!

کوپرتینویی‌ها آمادگی خود برای Sideload کردن اپلیکیشن‌ها در آی او اس در کشورهای اروپایی را اعلام کردند.

۲۶ دی ۱۴۰۲

اگر پیگیر اخبار دنیای تکنولوژی باشید، مطمئنا می‌دانید که اتحادیه اروپا با فشار خود، بالاخره اپل را مجبور به اضافه کردن قابلیت سایدلود کردن اپلیکیشن‌ها کرد و به این ترتیب افراد ساکن در کشورهای اروپایی، می‌توانند اقدام به دانلود و نصب اپلیکیشن‌ها خارج از اپ استور اپل کنند. تا به این لحظه کوپرتینویی‌ها هیچ گونه توضیحی در این زمینه ارائه نداده‌اند، اما طبق اخبار جدید این قابلیت به زودی در اختیار کاربران iOS در کشورهای اروپایی قرار خواهد گرفت.

بر اساس اعلام آقای مارک گرمن خبرنگار بلومبرگ، در هفته‌های پیش رو می‌توان شاهد اضافه شدن قابلیت سایدلود به پلتفرم آی او اس در کشورهای اروپایی باشیم. او همچنین خاطر نشان کرده است که بر اساس این اقدام، اپ استور به دو بخش مستقل تقسیم خواهد شد که یکی از آن‌ها برای کشورهای اروپایی و دیگری برای سایر مناطق دنیا خواهد بود.

موسسه DMA از اپل خواسته تا امکان توسعه اپلیکیشن‌ها خارج از اپستور را به توسعه‌دهندگان بدهد. اپلیکیشن‌های سوم شخص همچنین امکان بهره‌گیری از درگاه پرداخت سوم شخص را نیز دارا خواهند بود. به این ترتیب کوپرتینویی‌ها از سال گذشته، با DMA در حال مذاکره هستند.

آقای کریگ فدریگی مدیر ارشد بخش نرم‌افزار اپل سال گذشته اعلام کرد که اپل مجبور است تا خود را با این قوانین جدید وفق دهد. ددلاین این اتفاق، ۷ مارچ مصادف با ۱۷ اسفند ماه است.

Apple-faces-new-legal-requirements.jpg

وب سایت 9to5Mac سال گذشته گزارش داد که در آپدیت iOS 16.2 ساز و کاری ارائه شده است که امکان ایجاد محدودیت بر اساس کشور محل سکونت کاربر را فراهم کرده است. این سیستم بدین منظور طراحی شده است که کوپرتینویی‌ها مطمئن شوند افرادی که در خارج از کشورهای اروپایی سکونت دارند، امکان استفاده از این قابلیت را نداشته باشند. به این ترتیب اپل هر زمان که بخواهد، می‌تواند این ویژگی را در اختیار کشورهای دیگر نیز بگذارد.

گزارشی دیگر حاکی از آن است که ژاپن نیز در تلاش است تا چنین محکومیتی را برای اپل در نظر بگیرد و به این ترتیب، اپل مجبور خواهد ر کاربران این کشور نیز بگذارد.

در پایان، باید بگوییم که دپارتمان عدات کشور آمریکا (DOJ) نیز ظاهرا در تلاش است تا اپل را وادار به سایدلود کردن اپلیکیشن‌های در این کشور کند. ممکن است در آینده نزدیک، اپل از موضع خود کوتاه آمده و این ویژگی را در اختیار کاربران سراسر دنیا قرار دهد.



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید