خانهاخبار
قابلیت اندازه‌گیری اکسیژن خون از اپل واچ سری ۹ و اولترا ۲ در امریکا حذف خواهد شد

قابلیت اندازه‌گیری اکسیژن خون از اپل واچ سری ۹ و اولترا ۲ در امریکا حذف خواهد شد

اپل که مدتی به دلیل شکایت شرکت ماسیمو در حرکتی بی‌سابقه مجبور به توقف فروش اپل واچ‌های امسال خود شد، حالا قصد دارد با یک راه حل نه چندان خوشایند به فروش این محصولات ادامه دهد.

۲۶ دی ۱۴۰۲

شرکت فناوری پزشکی «ماسیمو» در سندی که امروز در دادگاه استیناف آمریکا مشخص شده، گفته که اپل مدل‌های اصلاح‌ شده اپل واچ را آماده کرده است که «شامل عملکرد پالس اکسیمتری نیستند».

این موضوع نشان می‌دهد که اپل برنامه اکسیژن خون را از مدل‌های جدید اپل واچ، یعنی سری ۹ و اپل واچ اولترا ۲ که در آمریکا فروخته می‌شوند، حداقل به طور موقت حذف خواهد کرد. این تغییر به اپل اجازه می‌دهد تا از ممنوعیت واردات و فروش مدل‌های اپل واچ با سنجش اکسیژن خون که کمیسیون تجارت بین‌الملل آمریکا سال گذشته پس از صدور حکمی مبنی بر نقض پتنت‌های پالس اکسیمتری ماسیمو دستور داده بود، چشم پوشی کند. این ممنوعیت در مدت کوتاهی پس از شروع آن در ماه گذشته به طور موقت متوقف شده بود، اما می‌توانست از اوایل این ماه از سر گرفته شود که احتمالا اپل را به انجام این اقدام وادار کرده است.

apple-watch-series-6-blood-oxygen-monitoring-1.jpg

به گفته مارک گورمن خبرنگار بلومبرگ، اپل ارسال مدل‌های اپل واچ اصلاح ‌شده را به خرده‌ فروشی‌ها در سراسر آمریکا آغاز کرده است، اما مشخص نیست چه زمانی به فروش می‌رسند. این شرکت هنوز به درخواست رسانه‌ها برای اظهار نظر پاسخ نداده است.

وب‌ سایت رسمی اپل همچنان برنامه «Blood Oxygen» را به عنوان یک ویژگی موجود در صفحات سفارش سری ۹ و اولترا ۲ در آمریکا تبلیغ می‌کند. این ویژگی می تواند درصد اکسیژن خون بدن شما را اندازه‌گیری کند و نمایش دهد و فقط برای اهداف سلامتی در نظر گرفته شده است. دارندگان فعلی سری ۹ و اولترا ۲ به احتمال زیاد به این ویژگی دسترسی خواهند داشت و انتظار نمی‌رود در مدل‌های فروخته شده در کشورهای دیگر حذف شود.

حذف این ویژگی احتمالا به صورت موقت خواهد بود، زیرا گورمن گزارش داده که اپل در حال آماده‌سازی به‌روزرسانی نرم ‌افزاری است که الگوریتم‌های برنامه اکسیژن خون را تنظیم می‌کند تا از فناوری ثبت شده شرکت ماسیمو جلوگیری کند. مشخص نیست که آیا این تلاش موفقیت‌آمیز خواهد بود یا خیر و نبرد حقوقی بین اپل و ماسیمو به نظر نمی‌رسد که هنوز به پایان رسیده باشد.

یکی از سخنگویان ماسیمو به تازگی گفته: «ادعای اپل مبنی بر اینکه ساعت بازطراحی شده آن فاقد پالس اکسیمتری است، گامی مثبت به سمت پاسخگویی است. به ویژه مهم است که یکی از بزرگترین و قدرتمندترین شرکت‌های جهان به حقوق مالکیت معنوی شرکت‌های کوچک‌تر احترام بگذارد و در صورت مشاهده تخلف، از دستورات ITC (مرکز تجارت بین‌المللی) پیروی کند.»

لازم به ذکر است که تمامی موارد ذکر شده مربوط به فروش اپل واچ در آمریکا است و دعوای حقوقی پیش آمده میان این دو شرکت، گریبان‌گیر فروش اپل واچ در کشورهای دیگر نشده است.



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید