خانهاخبار
تراشه‌های ۲ نانومتری اپل سال بعد از راه می‌رسند

تراشه‌های ۲ نانومتری اپل سال بعد از راه می‌رسند

اپل که در حیطه پردازنده پیشگام است و سال گذشته میلادی برای اولین بار تراشه‌های ۳ نانومتری را در گوشی‌هایش به کار برد، قصد دارد تا تراشه‌های قدرتمند ۲ نانومتری را از سال بعد تولید کند.

۲۶ دی ۱۴۰۲

دیجی ‌تایمز گزارش داده که نسل بعدی فناوری تراشه‌های ۲ نانومتری که برای دستگاه‌های آینده اپل در نظر گرفته شده است، در برنامه‌ریزی قرار دارد تا سال آینده تولید خود را آغاز کند.

شرکت TSMC که سردمدار تولید تراشه در دنیا است، نصب تجهیزات طراحی شده برای تولید تراشه‌های ۲ نانومتری را در اولین فرصت در آوریل (فروردین ۱۴۰۳) آغاز خواهد کرد. اپل اولین شرکتی بود که از فناوری ساخت ۳ نانومتری TSMC با تراشه A17 Pro در آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس استفاده کرد و احتمالا این شرکت با تراشه‌های ۲ نانومتری این سازنده تراشه نیز از این روش پیروی خواهد کرد. با شروع تولید در سال ۲۰۲۵، تراشه‌های ۲ نانومتری به نظر می‌رسد به زودی برای اولین بار در دستگاه‌های اپل به‌کارگیری شوند.

Apple-Silicon-Teal-Feature.jpg

ماه گذشته، فایننشال تایمز گزارش داد که TSMC پیش‌تر نمونه اولیه تراشه‌های ۲ نانومتری را قبل از معرفی مورد انتظار در سال ۲۰۲۵ به اپل نشان داده است. گفته می‌شود که اپل در رقابت برای توسعه و پیاده‌سازی فناوری تراشه‌های ۲ نانومتری که از پردازنده‌های فعلی این شرکت پیشی می‌گیرد، با TSMC هماهنگ است. تراشه‌های ۳ نانومتری و گره‌های مرتبط از نظر چگالی، عملکرد و کارایی ترانزیستور پیشرفت‌های قابل توجهی داشته‌اند و پیش‌بینی می‌شود تراشه‌های ۲ نانومتری از این هم فراتر روند.

امروز دیجی ‌تایمز اضافه کرده که اعتقاد بر این است تامین‌کننده تراشه اپل در حال ارزیابی است که کدام یک از کارخانه‌هایش برای اولین بار تراشه‌های ۱٫۴ نانومتری پیشرفته‌تر را در سال ۲۰۲۷ تولید کنند. این شرکت تولید انبوه گره ۳ نانومتری پیشرفته‌اش را آغاز کرده، که احتمال می‌رود در دستگاه‌های اپل برای اولین بار اواخر امسال، در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۴ از آن بهره‌برداری شود.



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید