خانهاخبار
عجیب‌ترین محصولات معرفی شده در CES 2024

عجیب‌ترین محصولات معرفی شده در CES 2024

نمایشگاه CES که هر ساله برگزار می‌شود به غیر از معرفی انواع دستگاه‌های الکترونیکی معمول، به دستگاه‌های غیرعادی و عجیب نیز معروف است که در این مطلب چند نمونه از این موارد را آورده‌ایم.

۲۴ دی ۱۴۰۲

اگر شرکت‌هایی در نمایشگاه نبودند که نیازهای اولیه انسان را بیش از حد پیچیده می‌کردند یا ما را با روبات‌های عجیب و غریب می‌ترساندند باید به CES بودن این نمایشگاه شک می‌کردیم!

این نمایشگاه سالانه لوازم الکترونیکی مصرفی مملو از محصولاتی متعلق به آینده در فناوری است که یک نگاه اجمالی می‌تواند نشان‌دهنده موارد درخشان آینده باشد، اما گاهی اوقات هم شامل عجیب‌ترین چیزهایی می شود که بشریت ارایه کرده است.

weirdest products of CES 2024.jpg

در این مطلب تعدادی از عجیب‌ترین موارد معرفی شده در نمایشگاه CES امسال را گردآوری کرده‌ایم که لازم به ذکر است کلمه «عجیبترین» به معنی بد بودن آن محصول نیست، بلکه فقط آن محصول با استانداردهای روزمره ما همخوانی ندارد.

WeHead AI Companion

اگر گفتگو با ChatGPT کاری است که روزانه انجام می‌دهید، WeHead می‌خواهد آن را شخصی‌تر کند. این سر ربات چت یک چهره انسانی را نشان می‌دهد که از طریق ChatGPT با شما صحبت می‌کند.

weirdest products of CES 2024 .jpg

فاکتورهای نمایشی این دستگاه دارای صداهای رباتیکی شبیه به سیری اصلی هستند و هیچ شباهتی به صداهای مولد استفاده شده توسط برخی ربات‌های گفتگوی امروزی ندارند. این محصول با مجموعه‌ای عجیب از نمایشگرهایی که سعی در نشان دادن چهره ترکیبی دارند، تقویت می‌شود.

اگر این ربات چهره‌نمای مجهز به ChatGPT برایتان اصلا چیز عجیبی نیست، می‌توانید آن را با قیمت ۵۰۰۰ دلار خریداری کنید.

Seergrills Perfecta

در سال ۲۰۲۳ شرکت‌ها می‌خواستند هوش مصنوعی در همه جا وجود داشته باشد، اما در سال ۲۰۲۴ به نظر می‌رسد که با کوره‌های مجهز به هوش مصنوعی به مرزهای این خواسته رسیده‌ایم. Seergrills Perfecta قصد دارد «غذاهای در سطح سرآشپز» را در کمتر از ۹۰ ثانیه ارایه دهد.

weirdest products of CES 2024  .jpg

رابط صفحه نمایش لمسی این دستگاه به کاربران این امکان را می‌دهد که برش گوشت و سبک پخت دلخواه خود را انتخاب کنند. هوش مصنوعی دقیقا آنچه را که برای رسیدن به ترجیحات شما لازم است محاسبه می‌کند و سپس گوشت را در کمتر از ۳ دقیقه می‌پزد.

حالت آشپز گزینه‌های دستی بیشتری را ارایه می‌کند، اما نقطه مثبت محصول این است که می‌توانید مواد اولیه را در این کوره قرار دهید، دکمه استارت را بزنید و با خیال راحت به کارهای دیگر خود برسید. اگر به هوش مصنوعی اعتماد دارید، می‌توانید به آن اعتماد کنید تا غذای شما را به درستی بپزد.

وب سایت Seergrills قیمتی را اعلام نکرده، اما می‌توانید برای این دستگاه پخت گوشت ۱۰۰۰ دلار تخفیف بگیرید.

سیستم دوش حمام دیجیتال Kohler Anthem

کوهلر امیدوار است که روال دوش گرفتن را با اضافه کردن یک کامپیوتر کامل به آن ساده کند. این محصول دارای صفحه نمایش لمسی و یک صفحه برای کنترل مواردی مانند دما، سرعت جریان و عملکردهای نازل است.

weirdest products of CES 2024   .jpg

این محصول ۶۴۰ دلاری تنها بخشی از چیزی است که برای هوشمند کردن دوش شما لازم است. شیر ترموستاتیک مورد نیاز از ۷۶۳ دلار شروع می‌شود و بسته به تعداد پورت‌های مورد نیاز تا ۲۰۰۰ نیز دلار می‌رسد.

این اولین دوش هوشمندی نیست که دیده‌ایم، اما این سوال را مطرح می‌کند که محدودیت‌های اضافه کردن ریزتراشه‌ها به محصولات روزمره کجاست. به یاد داشته باشید که این سیستم چند هزار دلاری قرار است جایگزین چرخاندن یک اهرم برای گرم کردن دوش شود!

اگر می‌خواهید طعم لوکس و کنترل دیجیتالی دوش با رنگ‌های طلایی را بچشید تا با توالت روکش طلایی خود مطابقت داشته باشد، کنترل‌کننده سیستم دوش دیجیتال Kohler Anthem را در وب ‌سایت کوهلر تهیه کنید.

Samsung Ballie

Samsung Balli یک ربات کوچک دارای چرخ است که به گونه‌ای طراحی شده تا زیبا به نظر برسد و هر حرکت شما را مشاهده کند. به دنبال الگوهایی در رفتار کاربر برای ارایه خدمات بهتر، کنترل لوازم خانگی و گشت‌زنی در خانه است.

weirdest products of CES 2024        .jpg

خانه‌های هوشمند مدرن همیشه دوربین‌های بیشتری را به محیط اضافه می‌کنند، اما دوربینی که بتواند در خانه کاربر پرسه بزند ممکن است بیش از حد معمول احساس مزاحمت کند. این ربات مجهز به هوش مصنوعی قادر است فیدهای ویدیویی را به اشتراک بگذارد یا تصاویر را روی زمین پخش کند.

Samsung Ballie با وجود اینکه از سال ۲۰۲۰ در برخی از موارد به نمایش درآمده است، اما بعید است به این زودی‌ها طرفداران زیادی را جذب کند.

دوربین دوچشمی سواروسکی AX Visio 10x32

دوربین شکاری پرنده «Swarovski AX Visio 10x32» می‌تواند به پرنده داران کمک کند تا پرندگان و سایر حیوانات را با فشار دادن یک دکمه شناسایی کنند.

weirdest products of CES 2024    .jpg

این دوربین دوچشمی همچنین می‌تواند عکس‌ها یا فیلم‌هایی بگیرد که می‌توانند با یک برنامه آیفون همگام شوند.

با این حال این موارد به درد کاربران عادی نمی‌خورد. این دوربین دوچشمی درجه یک با قیمت ۴۷۹ دلار، اپل ویژن پرو را کاملا مقرون به صرفه جلوه می دهد.

توالت فرنگی کوهلر PureWash E930 با کنترل صوتی

توالت فرنگی «PureWash E930» شرکت کوهلر همه چیز را یکجا دارد، حالت اسپری ضربان‌دار، صندلی‌های گرم شونده، حالت تقویت و چراغ شب که می‌تواند برخی اوقات کارآمد باشد.

weirdest products of CES 2024     .jpg

اپلیکیشن «Kohler Konnect» به شما امکان می‌دهد تنظیمات برگزیده را انتخاب کنید یا حتی محصول را به الکسا یا گوگل متصل کنید. البته در این محصول ادعای بهره‌گیری از هوش مصنوعی وجود ندارد که جای تعجب است!

توالت فرنگی لوکس PureWash E930 را تنها با ۱۲۸۹ دلار می‌توانید خریداری کنید.

هوش مصنوعی ال جی

اگر از طرفداران صحبت‌های بازاریابی هستید، این آخرین مورد شما را شگفت‌زده می‌کند. این محصول بیشتر از آنکه یک محصول باشد «یک احساس است». ایده‌ای که ال ‌جی می‌خواهد از آن با توسعه فناوری آینده استقبال کند.

weirdest products of CES 2024      .jpg

در واقع یک هوش مصنوعی است یا اگر بخواهیم بهتر بگوییم، یک «هوش محبت آمیز» است.

ال ‌جی بر این باور است که این به اصطلاح «هوش مصنوعی»، می‌تواند تجربه‌ای را برای مشتری ایجاد کند که مراقبت‌کننده‌تر، همدلانه‌تر و جذاب‌تر باشد.



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید