خانهاخبار
رندر آيفون ۱۶ پرو جای‌گذاری دکمه‌های اکشن و کپچر را نشان می‌دهد

رندر آيفون ۱۶ پرو جای‌گذاری دکمه‌های اکشن و کپچر را نشان می‌دهد

اپل در سری آيفون ۱۶ پرو از یک دکمه جدید به نام Capture استفاده خواهد کرد که به احتمال زیاد وظیفه آغاز فیلمبرداری را برعهده خواهد داشت.

۲۳ دی ۱۴۰۲

سال گذشته، اپل برای سری آیفون ۱۵ پرو از یک دکمه جدید به نام اکشن استفاده کرد که جایگزین کلید بی‌صدا کردن شده است. دکمه اکشن به سادگی قابل شخصی‌سازی است و تسک‌های مختلفی مانند اجرا کردن برنامه دوربین، ترجمه متون، روشن کردن چراغ قوه، بی‌صدا کردن و ضبط صدا را انجام می‌دهد. کاربر می‌تواند در هر زمانی که تمایل داشته باشد دکمه اکشن را به یکی از تسک‌های بالا اختصاص دهد.

شایعات ادعا کرده‌اند که امسال هر چهار مدل سری آیفون ۱۶ به دکمه اکشن مجهز خواهند شد. در این رابطه، رندرهای اولیه سری آيفون ۱۶ پرو نشان داده‌اند که این دکمه در در پرچمدارهای اپل به صورت غیرفیزیکی خواهد بود. در واقع، دکمه اکشن سری آيفون ۱۶ پرو به جای عملکرد مکانیکی، به لمس کاربر پاسخ خواهد داد. 

Iphone.jfif

علاوه بر این موضوع، گفته شده که اپل در فکر تغییر اندازه دکمه اکشن سری آیفون ۱۶ است و حتی یک نمونه از این دکمه را آزمایش کرده که از اندازه مشابه کلید‌های کنترل حجم صدا آیفون ۱۶ پرو بهره می‌برد. 

حالا اما به تازگی گزارشی ادعا کرده که اپل وارد فاز طراحی «Proto2» برای آیفون ۱۶ پرو شده که شامل تغییراتی در دکمه‌های اکشن و همچنین یک دکمه جدید دیگر به نام کپچر (Capture) است. 

وبسایت MacRumors در جدیدترین گزارش خود اعلام کرده که تا به امروز اپل سه طراحی را برای کلید‌های آیفون ۱۶ پرو آزمایش کرده که به قرار زیر است:

  • کلید‌های یکپارچه کنترل حجم صدا و یک دکمه اکشن کوچک
  • کلید‌های یکپارچه کنترل حجم صدا، دکمه اکشن بزرگ و دکمه کپچر
  • کلید‌های جدا از هم کنترل حجم صدا، دکمه اکشن بزرگ و دکمه کپچر هم‌سطح با فریم

جدیدترین طراحی که اپل برای دکمه‌های آیفون ۱۶ پرو انتخاب کرده شامل کلید‌های جداگانه کنترل حجم صدا، دکمه اکشن کوچک (هم‌اندازه دکمه اکشن به کار رفته در سری آیفون ۱۵ پرو) و دکمه کپچر هم‌سطح با فریم دستگاه می‌شود. 

Iphone 2.jfif

رندر جدید آيفون ۱۶ پرو

دکمه کپچر احتمالا وظیفه آغاز فیلمبرداری را برعهده خواهد داشت و رندرهای قبلی نشان داده‌اند که این دکمه در زیر کلید پاور و در سمت راست بدنه آيفون ۱۶ پرو قرار خواهد گرفت. رندر جدید وبسایت MacRumors حالا تایید می‌کند که دکمه کپچر احتمالا در سمت چپ بدنه و در زیر کلید‌های کنترل حجم صدا جای خواهد گرفت. 

شایان ذکر است که دکمه کپچر از فناوری خازنی بهره خواهد برد و به جای عملکرد مکانیکی به لمس انگشت کاربر واکنش نشان می‌دهد. 

در نهایت باید اشاره کرد که هنوز ۸ ماه تا رونمایی از سری آیفون ۱۶ زمان باقی مانده و همچنان طراحی گوشی‌های پرچمدار اپل در مراحل اولیه قرار دارد. با توجه به این موضوع، طراحی این گوشی‌ها نهایی نشده و احتمال اعمال تغییرات در آن‌ها وجود دارد. 



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید