خانهاخبار
تغییرات بزرگ گوگل؛ تیم‌های پیکسل، Nest و فیت‌بیت ادغام می‌شوند

تغییرات بزرگ گوگل؛ تیم‌های پیکسل، Nest و فیت‌بیت ادغام می‌شوند

به نظر می‌رسد گوگل در حال بازنگری در ساختار تیم‌های سخت‌افزاری خود است.

۲۲ دی ۱۴۰۲

در این رابطه، وبسایت 9to5Google در یک گزارش که مورد تایید گوگل نیز قرار گرفته ادعا کرده که تیم‌های سخت‌افزاری پیکسل، نست (Nest) و فیت‌بیت با یکدیگر ادغام می‌شوند. همچنین تعداد زیادی از اعضای این گروه‌ها از کار برکنار شده‌اند.

در حال حاضر، هر سه گروه پیکسل، نست و فیت‌بیت به طور مستقل فعالیت می‌کنند و تصمیم‌های مرتبط به طراحی، نرم‌افزار و مهندسی سخت‌افزار محصولات آن‌ها به طور جداگانه اتخاذ می‌شوند. 

Google.jpg

حالا اما با ساختار جدید شرکت گوگل، همه فعالیت‌های این سه گروه تحت نظر یک تیم سخت‌افزاری واحد قرار خواهد گرفت که وظیفه توسعه محصولات در بخش‌های گوشی‌ هوشمند، پوشیدنی‌ها و خانه هوشمند را برعهده دارد. همچنین تیم‌ ادغام‌شده گوگل تحت کنترل و نظارت یک مدیر خواهد بود. 

گوگل از ارائه توضیحات درباره تصمیم خود مبنی بر ادغام سه تیم پیکسل، نست و فیت‌بیت خودداری کرده و باید دید که آیا ادغام این سه برند باعث خواهد شد که توسعه محصولات گوگل به صورت منظم‌تری انجام خواهد شد یا اوضاع به گونه‌ دیگری پیش خواهد رفت. 

آقایان جیمز پارک و اریک فرایدمن که هم‌بنیان‌گذاران برند فیت‌بیت محسوب می‌شوند نیز از شرکت گوگل خارج خواهند شد. این دو مقام رسمی برای اولین بار در سال ۲۰۲۱ و زمانی که غول فناوری آمریکایی برند فیت‌بیت را خریداری کرد جزوی از تیم گوگل شدند. به طور دقیق‌تر،‌ آقای پارک نقش مهمی در عرضه ساعت پیکسل واچ ایفا کرد و حتی اکتبر سال گذشته میلادی ساعت پیکسل واچ ۲ را معرفی کرد. 

Google 1.jpg

شایان ذکر است که طبق تایید سخنگوی برند گوگل، برند فیت‌بیت علی‌رغم خروج گسترده‌ مهره‌های کلیدی آن همچنان به حیات خود ادامه خواهد داد و محصولات بیشتری از این برند عرضه خواهند شد. 

ظاهرا گوگل قصد دارد که چند صد نفر از تیم‌های توسعه هوش مصنوعی این شرکت را نیز اخراج کند. این موضوع به طور غیرمستقیم تایید می‌کند که گوگل دیگر از توسعه سخت‌افزار هوش مصنوعی منصرف شده است. سال گذشته، گوگل تصمیم گرفت که توسعه نرم‌افزارهای هوش مصنوعی برای شرکا را در محور اصلی فعالیت‌های خود قرار دهد. برای مثال، گوگل در حال حاضر با برند سامسونگ برای توسعه اولین هدست هوشمند این برند کره‌ای همکاری می‌کند.

تعدیل نیرو تنها به بخش‌های سخت‌افزار و هوش مصنوعی گوگل محدود نشده و سایر قسمت‌های این شرکت مانند تیم‌های دستیار گوگل (Google Assistant) و بخش مهندسی هسته نیز با اخراج گسترده کارمندان مواجه شده‌اند. 



جدیدترین‌ اخبار

motorola-edge-50-gsm-ira
جزئیات فنی موتو اج ۵۰ تایید شد؛ نازک‌ترین گوشی مجهز به گواهی نظامی

مدل استاندارد سری موتورولا اج ۵۰ به نمایشگر ۶٫۶۷ اینچی با روشنایی ۱۹۰۰ نیتی، اسنپدراگون ۷ نسل یک و شارژ ۶۸ واتی مجهز است. 

بیشتر بخوانید
xiaomi-redmi-pad-se-gsm-ir
مشخصات فنی تبلت اقتصادی ردمی لو رفت

شیائومی به زودی از یک تبلت اقتصادی به نام ردمی پد SE 4G رونمایی خواهد کرد که حالا مشخصات فنی آن در دسترس قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید
google-pixel-8-gsm-ir
نمایشگر سری پیکسل ۹ پرنورتر و بادوام‌تر از قبل خواهد بود

گوگل برای نمایشگر سری پرچمدار موردانتظار خود از فناوری M14 سامسونگ بهره برده که روشنایی و دوام صفحه‌نمایش را به طور قابل‌توجهی افزایش می‌دهد. 

بیشتر بخوانید