خانهاخبار
مشخصات فنی شیائومی ۱۴ اولترا فاش شد

مشخصات فنی شیائومی ۱۴ اولترا فاش شد

پرچمدار پرمیوم موردانتظار شیائومی که رقیب اصلی گلکسی اس ۲۴ اولترا محسوب می‌شود به قابلیت‌ها و مشخصات فنی برجسته‌ای مجهز خواهد بود.

۲۱ دی ۱۴۰۲

شیائومی که در طی چند سال اخیر به یکی از تولیدکننده‌های اصلی و تاثیرگذار بازار گوشی‌های هوشمند بدل شده است، با عرضه محصولات میان‌رده و اقتصادی برند‌های زیر مجموعه خود شامل ردمی و پوکو به موفقیت چشمگیری در بازار دست پیدا کرده است. 

حالا اما به نظر می‌رسد شیائومی قصد دارد که موفقیت‌های قابل توجه خود را در بازار گوشی‌های پرمیوم و پرچمدار نیز تکرار کند. در این رابطه، شیائومی در حال توسعه و ساخت نسل جدید گوشی پرمیوم خود موسوم به شیائومی ۱۴ اولترا است که احتمالا در طی سال جاری معرفی خواهد شد.

13 u.jpg

حالا براساس جدیدترین گزارش منتشر شده، اطلاعات جدیدی پیرامون گوشی گران‌قیمت شیائومی فاش شده که خبر از محصولی قدرتمند و هیجان‌انگیز می‌دهند.

طبق این گزارش، شیائومی ۱۴ اولترا به دوربین‌های پیشرفته مجهز خواهد شد و در متریال‌های مختلفی روانه بازار می‌شود. به علاوه، ظاهرا نمایشگر این گوشی از هر چهار طرف خمیده خواهد بود و از رزولوشن تصویر 1440p پشتیبانی خواهد کرد. 

شیائومی قصد دارد که یک فریم فلزی دیگر نیز به گوشی پرمیوم خود اضافه کند که جدا از زیباتر کردن گوشی باعث می‌شود که استحکام و مقاومت دستگاه نیز به طرز قابل توجهی افزایش پیدا کند. این گوشی همچنین از اسپیکرهای استریو در بخش‌های بالا و پایین بدنه بهره خواهد برد که انتظار می‌رود صدای فراگیری را در اختیار کاربران قرار دهد. 

Xiaomi 14 ultra.jpg

تصویر واقعی شیائومی ۱۴ اولترا (در قاب محافظ)

شیائومی ۱۴ اولترا احتمالا با تمرکز ویژه روی دوربین‌های پشتی همراه خواهد شد. گفته می‌شود این گوشی از جزیره دوبین دایره‌ای‌شکل بزرگی بهره خواهد برد که چینش لنزها و فلاش LED در آن تفاوتی با نسل قبلی نخواهد داشت. 

مشخصات فنی احتمالی شیائومی ۱۴ اولترا در یک نگاه

  • نمایشگر: ۶٫۷ یا ۶٫۸ اینچی امولد، رزولوشن 2K، نرخ نوسازی ۱۲۰ و یا ۱۴۰ هرتزی، فناوری HDR10 پلاس و سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر
  • سخت‌افزار: تراشه اسنپدراگون ۸ نسل سه با پردازنده گرافیکی آدرنو ۷۴۰
  • کانفیگ‌ها: رم ۱۲ / ۱۶ گیگابایتی LPDDR5 و حافظه ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی / ۱ ترابایتی UFS 4.0
  • سیستم دوربین: دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی، لنز فوق عریض ۵۰ مگاپیکسلی، سنسور تله‌فوتو ۵۰ مگاپیکسلی با زوم ۳٫۲ برابری، سنسور پریسکوپی ۵۰ مگاپیکسلی با زوم ۵ برابری / دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی
  • باتری: ظرفیت ۵۰۰۰ یا ۵۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت / شارژ ۱۰۰ واتی باسیم / شارژ بی‌سیم ۵۰ واتی
  • نرم‌افزار: اندروید ۱۴ برپایه MIUI 14
  • دیگر مشخصات فنی: گواهی ضدآب و گردوغبار IP68، قابلیت اتصال ماهواره‌ای دوطرفه و فریم تیتانیومی


جدیدترین‌ اخبار

Oppo-find-x7-ultra-gsm-ir
اوپو فایند X8 اولترا یک گوشی نازک با باتری حجیم خواهد بود

یکی از مقام‌های ارشد اوپو تایید کرده که پرچمدار جدید این برند با طراحی نازک و باتری حجیم همراه خواهد شد. 

بیشتر بخوانید
نحوه کپی از یک فایل اکسل به فایل دیگر چگونه است ؟ + [4 راهکار جذاب ]

مایکروسافت اکسل یکی از پرکاربردترین نرم‌افزارهای صفحه گسترده است که برای مدیریت و تحلیل داده‌ها استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید
motorola-edge-50-gsm-ira
جزئیات فنی موتو اج ۵۰ تایید شد؛ نازک‌ترین گوشی مجهز به گواهی نظامی

مدل استاندارد سری موتورولا اج ۵۰ به نمایشگر ۶٫۶۷ اینچی با روشنایی ۱۹۰۰ نیتی، اسنپدراگون ۷ نسل یک و شارژ ۶۸ واتی مجهز است. 

بیشتر بخوانید