خانهاخبار
آیفون، بلندترین قله آلپ را فتح کرد

آیفون، بلندترین قله آلپ را فتح کرد

یک گوشی آیفون، به طرز عجیبی از سقوط ۴۸۷۷ متری از هواپیمای آلاسکا ایرلاینز جان سالم به در برد. 
 

۲۰ دی ۱۴۰۲

در ۵ ژانویه ۲۰۲۴، هواپیمای بوئینگ 737 Max متعلق به آلاسکا ایرلاینز با یک مشکل جدی مواجه شده و بخشی از درب آن در طول پرواز باز و باعث فرود اضطراری شد.

سالم ماندن گوشی آیفون پس از سقوط

پس از این سانحه، کاربری به نام «شان بیتس» در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد که یک گوشی آیفون متعلق به یکی از مسافران پرواز را پیدا کرده است. وی، ادعا کرد که آیفون هنوز روشن بود و حدود نیمی از شارژ باتری را داشت. همچنین، او گفت که آیفون در حالت پرواز قرار داشته و صفحه نمایش نیز سالم بود. «بیتس»، آیفون را به ستاد ملی ایمنی حمل‌و‌نقل آمریکا تحویل داده است. ظاهراً یک کارمند به «بیتس» گفته است که این دومین تلفنی است که از پرواز پیدا شده است. اگرچه هیچ خبری از وضعیت اولین تلفن نیست.

سالم بودن گوشی آیفون پس از سقوط از هواپیما

مقامات هنوز در حال بررسی این حادثه هستند و هنوز مشخص نیست که چگونه آیفون می‌تواند از سقوط ۴۸۷۷ متری جان سالم به در ببرد. با این حال، ممکن است به دلیل ترکیبی از عوامل از جمله شرایط آب و هوایی، شکل گوشی و مواد تشکیل دهنده آن باشد. به عبارت دیگر، این سقوط از ارتفاع مون‌بلان، بلندترین قله آلپ بیشتر بود.



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید