خانهاخبار
تکنولوژی Wi-Fi 7 به صورت رسمی معرفی شد

تکنولوژی Wi-Fi 7 به صورت رسمی معرفی شد

فناوری وای فای ۷ با سرعت ۵ برابر نسبت به نسخه پیشین، لحظاتی قبل رسما رونمایی شد.

۲۰ دی ۱۴۰۲

اوایل این هفته، Wi-Fi Alliance از Wi-Fi 7 که سرعت انتقال سریع‌تر و تأخیر کمتری را با خود به همراه دارد، رونمایی کرد. این دو گزینه یاد شده، تأثیر بسزایی روی هدست جدید اپل، یعنی ویژن پرو که از دوم فوریه به صورت جهانی عرضه می‌شود، خواهد داشت. در حال حاضر، Wi-Fi 6E به عنوان استاندارد جهانی شناخته می‌شود که همان وای فای ۶ با امکان پشتیبانی اضافه از باند ۶ گیگاهرتز است؛ اما بیایید بررسی کنیم که وای فای ۷ در مقایسه با آن چقدر سریع‌تر خواهد بود.

در حالی که وای فای 6E با حداکثر سرعت ۹ گیگابیت بر ثانیه‌ای همراه بود، نسخه هفتم از ماکزیمم سرعت ۴۶ گیگابیت بر ثانیه پشتیبانی می‌کند. به این ترتیب می‌توانید سرعت ۵ برابر بیشتر را از آن انتظار داشته باشید. در کشورهایی که باند ۶ گیگاهرتزی پشتیبانی می‌شود، وای فای ۷ می‌تواند سایز کانال را دو برابر کرده و به این ترتیب ترافیک بیشتر در ازای تأخیر کمتر را می‌توانید از آن انتظار داشته باشید. در حال حاضر وای فای 6E از 1024 QAM پشتیبانی می‌کند که این مورد در نسخه جدید به 4K QAM ارتقاء پیدا کرده و به این ترتیب نقل انتقال اطلاعات با ۲۰ درصد حجم بیشتر همراه خواهد بود. به معنای ساده، باید بگوییم که در لحظه شاهد انتقال اطلاعات سریع‌تری خواهیم بود.

why7.jpg

آقای کوین رابینسون مدیر عامل Wi-Fi Alliance معتقد است که رونمایی از وای فای ۷ می‌تواند امکانات و قابلیت‌های زیادی را به دنیای تکنولوژی اهدا کند. ما همواره روی پیشرفت و ارائه آخرین تکنولوژی‌ها پافشاری کرده ایم و حالا با ارائه این سرویس، نشان داده‌ایم که روی حرف خود ایستاده و به قول خود عمل کرده‌ایم. کاربران می‌توانند بسیار سریع‌تر و با کیفیت‌تر از قبل، به تبادل اطلاعات با دنیای اینترنت بپردازند.

مطمئنا مدتی طول خواهد کشید تا گوشی‌های هوشمند، از استاندارد جدید پشتیبانی کنند. آقای Jeff Pu تحلیلگر امنیتی شرکت Haitung چندین ماه پیش به مشتریان گفته بود که آيفون ۱۶ پرو و نسخه پرو مکس آن اولین محصولات اپل خواهند بود که از وای فای ۷ پشتیبانی می‌کنند. در ماه سپتامبر سال جاری میلادی، باید انتظار رونمایی از خانواده آيفون ۱۶ را داشته باشیم. اما همان طور که گفته شد، این تکنولوژی برای هدست واقعیت مجازی اپل با نام Vision Pro بسیار کاربردی خواهد بود و باید منتظر بمانیم و ببینیم آیا اپل می‌تواند محصول جدید خود را با این فناوری در دسترس عموم قرار دهد یا خیر.

Wi-Fi-7-is-introduced-with-five-times-faster-transfer-speeds-and-less-interference.jpg

شنیده‌ها حاکی از آن است که گلکسی اس ۲۴ الترا از فناوری وای فای ۷ پشتیبانی خواهد کرد، لذا در دسترس بودن این تکنولوژی روی ویژن پرو اپل نیز دور از ذهن نیست.



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید