خانهاخبار
سامسونگ از یک نمایشگر برای هدست‌های XR رونمایی کرد

سامسونگ از یک نمایشگر برای هدست‌های XR رونمایی کرد

نمایشگر جدید سامسونگ که مشخصات فنی قابل توجهی به همراه دارد را احتمالا در هدست واقعیت گسترده موردانتظار این برند خواهیم دید.

۲۰ دی ۱۴۰۲

سامسونگ امروز و در طی رویداد CES 2024 از یک نمایشگر جدید برای هدست‌های XR یا واقعیت گسترده رونمایی کرد که به یک فناوری پیشرفته موسوم به OLEDoS یا اولد روی سیلیکون مجهز شده است. 

در واقع، نمایشگر جدید سامسونگ اولین نمایشگر جهان با فناوری OLEDoS محسوب می‌شود که با ساختار RGB پیکسل‌های زیرین همراه شده است. این سیستم با اعمال مواد طبیعی روی یک ویفر سیلیکون ساخته شده است. 

نمایشگر سامسونگ از ابعاد مربعی‌شکل بهره می‌برد و اندازه آن از قطر برابر با ۱٫۰۳ اینچ است. دیگر ویژگی برجسته این نمایشگر تراکم پیکسلی خیره‌کننده 3500ppi آن است که تصاویر بسیار باکیفیتی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. 

Samsung Display.jpg

متاسفانه سامسونگ رزولوشن تصویر این نمایشگر را اعلام نکرده ولی با یک حساب ساده می‌توان دریافت که نمایشگر سامسونگ احتملا از رزولوشن ۲۵۵۰ در ۲۵۵۰ پشتیبانی خواهد شد. البته نباید فراموش کنیم که هدست‌های واقعیت گسترده از دو عدد از این نمایشگر  استفاده خواهند کرد که هر نمایشگر در مقابل یک چشم قرار می‌گیرد. 

با توجه به این که نمایشگر سامسونگ نیازی به منبع نوری جداگانه ندارد، غول فناوری کره ادعا کرده که کیفیت تصاویر آن بسیار نزدیک به دنیای واقعی خواهد بود. در حال حاضر، هنوز جزئیات نرخ نوسازی این نمایشگر اعلام نشده ولی برخی از کاربران اعلام کرده‌اند که سامسونگ از نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی در نمایشگر خود استفاده کرده است. 

این نمایشگر توسط شرکت eMagin توسعه داده شده که یک تولیدکننده آمریکایی نمایشگر‌های OLEDoS محسوب می‌شود. چند ماه پیش، سامسونگ این شرکت را تصاحب کرد و وظیفه توسعه نمایشگر جدید خود را برعهده آن گذاشت.

به طور معمول، هر نمایشگری که سامسونگ معرفی می‌کند در یک از محصولات این برند به کار می‌رود. در این راستا، انتظار داریم که غول فناوری کره هدست واقعیت ترکیبی موردانتظار خود را به این نمایشگر مجهز کند. 

چند روز پیش، کوالکام نیز از تراشه مخصوص هدست‌های واقعیت ترکیبی موسوم به اسنپدراگون XR2 پلاس نسل دو رونمایی کرد که به احتمال زیاد در هدست سامسونگ به کار خواهد رفت. همچنین گزارش شده که هدست واقعیت ترکیبی سامسونگ از نسخه ویژه اندروید بهره ببرد که به طور ویژه برای محصولات XR توسعه داده شده است. 



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید